söndag 29 november 2009

1:a advent




Idag var det ju 1:a advent och underbart väder. I allafall här i Lund. Solen visade sig och det var nästan 10 grader varmt. Härligt.
Vi började morgonen med att hänga upp adventsstjärnor i fönsterna och Theodor tyckte det blev så fint *gullunge*.


Efter frukosten myste han lite med lillebror och sedan gjorde vi oss i ordning och drog oss ner till stan för att gå på julskyltning.
Det var tomtar och även Byggare Bob & Wilma var där. Theodor var skraj men inga tårara idag även om det var nära när Wilma vinkade åt honom (på typ 1o meters avstånd haha). Ja, han e rolig den där lille prinsen. Älskar att klä ut sig själv men blir rädd för andra som gör det :-)

När vi kom hem satte jag o Theodor ihop ett pepparkakshus till hans lycka...(och min med hihi) och Ida gjorde en kola som dock blev lite hård...men GOD!
Bolibompa efter det och sedan godnattsaga för MrT, sen somnade han gott till Emil-saga på CD.

I morgon är det jobb igen. På riktigt för mig! Förra veckan gick jag ju bredvid men i morgon är det nystart! Ska bli kul att få nycklarna i min hand och kunna öppna/stänga dagiset och välkomna barnen på morgonen.
Så mysigt att möta dem i dörren. Nyvakna med trassligt hår *sötnosar*.



Kram/ mamma Carola





Inga kommentarer: