fredag 2 april 2010

Grillpremiär

Igår var vi hembjudan till våra vänner Mimmi & Fredrik som bor i Malmö. Vi packade våra grejjer och körde dit och till Theodors lycka var det fint väder så han kunde springa runt ute på gräsmattan (NU vet jag varför jag vill ha ett hus!). Han var så jäkla lycklig och sprang runt, runt och gick balansgång på muren och gjorde kullerbyttor och hoppade. Solen sken och det luktade grillat. Kändes som sommar! Kunde bara vart liiite varmare :-)

Vi fick jättegod mat som dem båda hade fixat till och Fredrik själv som är grum på mat stod vid grillen denna kvällen. Grillpremiär för oss alla var det och det skålade vi för med våra glas vin. Satt i uterummet och det var underbart... Ville och deras lille son Aston som är lika gammal som Ville, låg o snackade i kapp i Astons babygym och började en gråta så var ju den andre tvungen att sympatigråta lite haha.
När klockan var halv nio körde vi hemåt för då var Theodor jättetrött och Ville kom inte till ro riktigt då han också var trött (våra killar brukar alltid lägga sig runt halv sju, sju och dem behöver det), så vi körde hemåt och inom 5 min sov bägge två i bilen.

Det var i allafall en jättetevlig kväll och jag hoppas att vi ses snart igen!



Två små kompisar! Aston född 10/8 och Ville född 15/8 (men Aston var beräknad två veckor efter Villes ankomst).
Prins Aston

Prins Ville

NU vill jag inte ligga här längre! Sa Ville :-)

Hungrig Theodor inväntar den väldoftande maten.....GRILLAT!

SJälvaste kocken (ja, han ÄR kock) Fredrik grillade massor med gott!

Fredrik lekte med ett tåg med Ville och guuud va han skrattade alltså!

Nästan alltid lika go o gla! Då man e mätt och utvilad förstås ;-)

Kvällsgos efter den goda maten

Theodor hade med sig målarbok o pennor som han fixade med.


Natti natti.... I morgon ska det letas påskägg för i natt "kommer påskharen" och gömmer påskägg till mina små älsklingar hihi.

Inga kommentarer: