lördag 3 april 2010

Påskafton

Idag, påskafton har det vart så himla mysigt! Den började med att Theodor kom in och ville leta upp påskäggen som påskharen hade gömt. Han letade och letade. Överallt! Vi sa att dem kan finnas i hela lägenheten o både skåp och lådor så han letade och til lslut hittade han. Först Villes och sen sitt. Lyckan var stor!
Efter frukosten så tog jag Ville med mig ut i solen på en lång promenad. Två timamr gick jag och Ville sov nästan hela vägen. Hade mina nya converse..kanske inte det smartaste valet haha. Men det gick bra.
Theodor följde med Ida att handla så dem var på Willys och sedan körde dem hem till Lovisa. Ville o jag kom dit sen och efter det gick vi på stan en sväng innan vi körde hem till oss igen.

Vi lagade påskmiddag och framåt kvällen åt vi en mycket god påskmiddag! Allting hemmagjort. Ida gjorde sill och Theodor rullade köttbullarna. Så duktig är han på det och det är skoj att han vill vara med att fixa :-)
Efter maten var det Theodor som fick krypa upp med sitt godis och kolla film. Han var så nöjd. Vi sjöng singstar innan Lovisa och Eva skulle hem och Theodo, han sjöng också singstar. Han gjorde så gott han kunde och efter det så uppträdde han för oss alla lite.

Det var lite kortfattat denna lördag. Mysigt till max.




En lycklig Theodor har hittat påskäggen som påskharen hade gömt i natt när vi alla sov ,-)
Lite skeptisk till detta med påskägg haha.

Detta fick jag! Säger Theodor. En skiva med sagor på och massor med godis. Han fick äben påskägg av sin farmor...så idag har han ätit massor haha. I morgon är det stopp ;-) Men bra att spara till nästa lördag :-)

Detta fick jag! Säger Ville :-) En skiva med sånger på och en star wars tröja.

Ville o mamma på morgonpromenad i det underbara soliga vädret! 13 km gick vi. Eller jag...medan Ville sov gott hihi.

Mitt och Idas ägg. Jag fick godis och en parfym i mitt påskägg av henne. Så god! Från The Body Shop.
Tack älskling! Hon fick godis och ett presentkort på H&M av mig. Hon behövdse nya jeans så det köpte hon idag :-)

Ville snackar med mormor Eva.

Ägg - ett måste då det är påsk ju :-)

Theodor busgosar med Lovisa inne i hans säng.

Påskmiddag. Vår första påskbjudning någonsin hihi. Ida hade t.o.m gjort egen skärgårdssill. Supergott var det!

Massor med lek i kväll. Tävling på bilbanan....Wrrroooom.

Ida och Lovisa sjunger..Vi hade så jäkla kul haha.

Det var kul! Så längesen vi sjöng loss.

Theodor sjunger för oss alla (Blinka lilla stjärna, Bä bä vita lamm och Emil).

Ville och moster Lovisa myser i soffan innan läggdags.


I morgon efter vi gjort oss ordning oss, ska ja och barnen till Helsingborg och hälsa på Agge & Natalie. Ska bli kul! Ville ska inviga sin andra bilbarnstol också som han har fått ärva av brorsan. Den andra insatsen är så jäkla trång. Man ska kunna ha den upp till 9 månader och visst, han har kångt kvar med huvudet till kanten men på bredden..Man ska ju sitta skönt också och just nu sitter han ihopknycklad, stackarn...och det utan tjock jacka. Så vi beslutade oss för att ändra till den andra. Den är ju från 6 månader och ja...snart är han ju det. Dessutom är han ganska lång, så det blir nog kanon!
Natti natti!

Inga kommentarer: