lördag 3 april 2010

Polizei

Alla sover i huset utom påskharen...och jag då hihi. Klockan är 00.40 och jag börjar bli lite trött nu. Men jag ska vara uppe en liten stund till i allafall. Jag sitter nämligen oc pluggar till svenskaprov som jag ska göra....på torsdag! Jag har ju sökt in till phs och blivit vidareslungad till att göra svenskaprov hos polisen och därför är det ju pluggeri pluggera som gäller.
Jag fick tips om en sida som jag blev medlem på. Polisman.se heter den och den kan jag ju tipsa om för alla som är intresserade av polisyrket eller bara nyfikna i allmänhet.
Jag blev medlem där i allafall och då hittade jag även lite vad man bör öva på till det kommande provet. Det var bla. läsförståelse som ska göras så nu har jag letat upp gamla högskoleprov på nätet och ska strax göra ett till innan jag lägger mig. Man ska öven göra en referatskrivning på en filmfrekvens så ja, det är väl egentligen inte jättemycket man kan öva på till provet känns det inte som, mer än just läsförståelse.

Kollade vilka steg det är tills man verkligen blir antagen och jag får ont i magen bara jag tänker på hur många steg det är. Det är MÅNGA som inte går vidare men jag ska kämpa! Är det något jag ska läsa till i mitt liv så är det till polis. Något annat lockar inte alls.
Har många fördelar till att bli polis...men ja, som sagt..Många som söker och få som kommer in.

Har ni något drömyrke, ni läsare?

Vad skulle ni allra helst vilja jobba med/somom ni fick välja att bara bli lätt som en plätt?

Jag vill bli gaypolis haha. OM jag kommer in och lyckas hela vägen så ska jag STOLT gå med poliserna i paradtåget på priden. Lätt! Och Ida ska stolt stå bredvid och gråta har hon sagt haha.

Ja...drömma kan man och jag hoppas att det en dag blir verklighet.

3 kommentarer:

Lina sa...

Min dröm är att få jobba på neonatalavd. Eller som vanlig barnmorska. Puss LinaH

Anna sa...

Eeey, det är mitt drömyrke med! Jag SKA dit en vacker dag, har velat bli polis sen jag var 15 typ. Då blir vi två gay-poliser, hehe!
Glad påsk på er!

Kram

Madde sa...

Hej tjejen!
Jag vill bli trädgårdsarkitekt!
Vill skapa fantastiska, men i princip underhållsfria trädgårdar. Där det finns utrymme för både bus, lek, avkoppling, fest i gott sällskap och vad annars du helst önskar ha din trädgård till =)
Your choice my challange!
Ses på måndag!
KRAM