lördag 6 februari 2010

Älskar fredagarna

FREDAGSMYS på schemat idag...och igrå var det torsdagsmys och innan dess var det ju då så klart onsdagsmys...hihi... Jaa, vi ÄR familjen MYS! *ler*.
Jag tänkte idag när jag körde från jobbet hur kär man kan bli? Jag vet inte... men min kärleks-termometer går i allafall uppåt för varje dag som går. Jag är så kär i min Ida!
Pratade med Marina (min "extra-mamma") idag och jag bara splittrade ut fina ord om hur kär jag är i Ida och min familj. Allt som inte är bra runt om...det gör detsamma... för familjen jag lever i nu är viktigast av allt och dem gör jag också även allt för.


Tänkte också på vänner som man har.. Varför ska alltid jag höra av mig och fråga om vi kan ses? Sen skriver dem "saknar"...men gör inget åt saken. Ring! Kom! Varför ska alltid JAG fråga om man ska ta en fika eller ringa upp? ...Eller skicka det första sms:et?
Nä, det får vara slut på det. Jag ska inte krusa någon till att ses.
Jag slutar höra av mig från och med nu! Jag vet vilka som är mina vänner och resten struntar jag faktiskt i. Så var det me det :-)



I kväll då....Ååhh....Mys för hela slanten. Jag hämtade upp Ida & Ville efter jobbet och vi körde till Ica för att handla godaste godiset (enligt ällingen hihi). Dem har inte Karamellkungen där som på andra Ica utan något annat...Malaco tror jag *mums*.

Kom hem och jag givk en promenad på en timme medan Ida fixade middag.
Det blev förrätt och varmrätt....Efterrätten orkade vi inte hihi.


Myste en massa och sen var ällingen trött så hon la sig och jag ville scrappa lite (se nästa inlägg). Nu ska jag strax också gå och sova. I morgon lördag ska jag gå en långpromenad med frugan och sonen tänkte jag. Har hört att det ska bli sol så jag hoppas innerligt på det!

Sen ska jag sticka till gymmet och träna en stund. Sen på kvällen laddar vi för årets start i MELODIFESTIVALEN!! *Wiiiii* :-)

Den 27:e ska vi ju till Malmö Arena och se delfinal 4 live. Ska bli kul! Vi ska göra ett stort plakat också som förhoppningsvis ska visas i TV. Hur det ska se ut? Ja, det får ni väl se om ni har tur....eller otur haha. Se det som ni vill ;-)



Dukat och klart för två kära frugor

En nöjd Ville låg på golvet och tjattrade på för fullt under middagen hihi.


Förrätt: Toast skagen *mmm mm mm*



Varmrätt: Älgfärsbiffar med klyftpotatis & kantarellsås.
(Färsen har vi fått av pappa & Ingrid...tack!)



Efter maten blev det kel & gos med lille Ville.


Mor & Son <3

Uppdukat inför Let´s dance *hejja Gudrun*!! :-)


Lite till gos innan Ville ska sova....



Natti natti!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilken toppenfredag =) Härligt o gott såg det ut med,slurp=)

Här blir det lördagsmys idag då Pontus inte kom hem förräns vid 21 och då var det för sent för sen skulle han i säng typ för att gå upp kl 05 idag =(

Känner igen det där med vänner faktiskt,mycket väl! Men men....sånt händer, och ja,det är trist men vad ska man göra då vänner finner andra vänner och dom man hade innan inte längre passar in i det nya livet? That´s life =(

Ha nu en mysig helg !! Solen skiner ju to m =) Kram,Johanna (med Oliwer)

Familjen Wiman: sa...

Hej!

Hoppas er fredag blev jättemysig. Vi avslutade vår kväll med en Wallander i vårt eget biorum! Mannens högsta önskan som gått i uppfyllelse (biorummet alltså). :o)

Inlägget om vänner som ej hör av sig... känner vi oxå igen. Har precis som ni tagit beslutet: Nu slutar jag att höra av mig! Å även här har folk mage att säga: Åh vi ses ju aldrig längre! Va??? Ja undra varför lixom??

Men som du skrev: man vet ju vilka ens riktiga vänner är ju!!

Ha en toppen helg!!

Kramar Maria m fam

Anonym sa...

Carola
man ska aldrig låta "vänner" ta ens dyrbara energi! Då gör man sig en tjänst genom att SLUTA höra av sig,
Riktiga vänner förstår andra vänner om dem tex går igenom JOBBIGA tider, dem står kvar på samma plats även om 2 månader gått, men då har man oxå kärlek emellan, och det blir alltid lika naturligt då man ses, kvittar hur längesen det var sist!!!

Jag älskar dig!
Saris