torsdag 4 februari 2010

En hiss!

Yeees!!

Alltså jag måste hissa och dissa som dem gör i Rix Morgon Zoo, som är min favoritprogram på morgonen när jag kör till jobbet. Dem får mig alltid att le :-)
Nu är ju Titta borta och Sofia Wistam inkommen till programmet...oc jag skrattar lite lätt varje gång jag tänker på Sofia för det tar mig tillbaka till 90-talet och exakt år -98 då jag var med i Stadskampen för TV4 och hon var programledare. Lite kortfattat så skulle jag så klart vara lika tuff som killarna på studsmattan men då jag var lättare och flög lite mer så landade jag helt fel. Jag landade på utsidan av min fot och den blev stor & blå direkt. Ambulansen kom (som taxi) men dem fick vänta för jag SKULLE tvunget stanna kvar och lyssna/se E-type som då var en av mina främsta idoler haha. Så foten värkte, jag grät under en jacka för det gjorde så in i he-tes ont men vägrade åka..dum som man är. Men har man en idol så har man :-)
Fick den lindad och ledbandet var nästan av... så tillbaka till alla människor som då var på fest och hade hunnit duscha och byta om. SJälv kom jag till festen i mina blå glansiga Puma-shorts och min röda piké med ett stort CAROLA på ryggen. Ja gud..jag skämdes ihjälk när jag kom inhoppandes på mina kryckor jag hade fått. Sofia Wistam erbjöd sig då att låna ut kläder som hon hade med sig som extra....som innebar en ormtygs-kjol, en ljusbeige polo och så tog hon fram sin BH...Ehh....hon har D. Jag har B hahah... Jag körde med tuttstånd den kvällen haha.
Hon fick även hjälpa att klä mig då jag var lite handikappad så det är lite kul minne.
Inte alla som fått bli påklädd och försök till att låna en kändis BH *s* ;-)


Men vad var det nu? Jo, jag skulle ju hissa och dissa...
Jag vill hissa TRADERA! Varför? Jo, för att jag hittar så sjukt fina kläder och skor till mina barn i nyskick, vinner dem för mer än halva priset och är supernöjd. Och varför valde jag att hissa just idag kl.07? Jo, för jag såg precis att jag vunnit ett par MOLO vinterbyxor till Theodor (till nästa vinte i strl.122) i regnbågsfärger och jag älskar det tyget. Ville har body/bodysuits i den i varje storlek och även till honom vann jag en overall på Tradera för ett tag sedan till nästa vinter.

Byxorna vann jag för 390:- och lapparna var kvar på dem. Jag vet inte vad de kostar i butik men overallen som Ville ska ha kostar 1.500:-. Så det blev jag så glad för nu att jag vann. Då går de även i vinterkläder som matchar *me like*.
Här ser ni bilden som Tradera. Åhh...Nöjd jag e!! :-)



Dissen får blir denna vintern! NU får det vara nog med snö! Kort och gott.

2 kommentarer:

.Malin sa...

Nu har jag lagt till dig i min blogglista så jag kan följa er!!
Kraaaaaaaaaaaaaam på dig och grattis till dina vinster!

Emmelie sa...

Rixfm lyssnar jag också alltid på! Gert Fylking säger jag bara!! haha
Jättefina byxor själva vann vi också en auktion i veckan en söt pop body helt ny!