fredag 26 februari 2010

Fredagsmys och mello...utan älling? :-(

God kväll!
Så var den underbara och efterlängtade fredagen här igen. Alltid skönt med ledighet och man uppskattar den verkligen då man jobbar. Speciellt om man som jag, jobbar heltid.
Jag hämtade T på agis lite tidigare idag då jag slutade lite innan. Vi hade bara ett barn kvar och var tre personal. Kändes lite väl haha... så jag o en till stack.
Theodor skulle hoppa o grejja när jag kom o hämtade honom och så sa jag att hoppa inte en gång till för då slår du dig i backen på golvet. Vad gjorde T? Hoppade så klart och vad gjorde han? Jo, slog sig såklart..men inte en min även om näsbenet blev lilablått. Han skämdes lite.
Ja dessa barn...När ska de lära sig lyssna liksom?
Han fick inget blod men ett plåster i allafall haha...fredagslycka ;-)
Ida badade med Ville & Theodor och efter det lagade vi mat och en smirre slank ned i magen *slurp*. Det var längesen. Men gott!
Theodor kollade på Scooby-Doo och ville sitta på golvet tillsammans med Ville där han låg. Dem är för mysiga *ler*. Efter maten (älgfärsbiffar, potatis & kantarellsås) så blev det popcorn och chips som vi alltid myser med på fredagarna. Theodor ville se Let´s dance med oss men tjugo i åtta sa han: -"Mamma, jag vill inte ha mer popcorn nu. Vill du"?
"Nej", sa jag. "Blunda nu lite Theodor. 1½ minut senare sov han *ler*.
Vi röstade på Gudrum men damen med de läckra benen åkte ut. Synd Gudde!
Här kommer lite bilder från kvällen :-)




Nybadad liten Ville
Spelar lite "Bolibompa" på datorn efter bad med Ida & Ville.

Theodor & Ville myser framför fredagsfilmen innan maten.

Började helgledigheten med smirre tillsammans med frugan min

Har köpt på mig ett lager av en FET favorit!
Den finns bara till den 1 maj *köpa fler fler fler* :-)

T hjälper I med att göra sallad *duktig kille*

Mina kockar!

Theodor somnade i min famn strax innan Let´s Dance

:-)


I morgon ska vimysa på fm och sen ska Theodor på kalas till sin dagiskompis. Efter det blir det att handla lite lördagsgodis och hem o fixa sig. Melodifestivalen i Malmö i morgon ju!
Vi vet inte än om jag får åka dit med Lovisa eller om Ida följer med. Ville skriker på kvällarna för han somnar bara till tutte. Och då ingen napp-tutte, så ja....
Vi försökte i kväll utan men stackarn skrek så han satte i halsen. Synd om både Lovisa som ska ha honom själv, Ville som inte kan komma till ro och somna, och Ida som längtat efter denna kvällen. Vi bokade ju biljetter innan jul när han tog flaska med ersättning och då tänkte vi att det är ju lugnt...men en morgon bara vägrade han och har vägrat sedan dess. Vi har försökt många gånger men icke...
Så ja, vi får se. Jag kommer vara där i allafall och jag ber till någon vänlig själ att det ska bli ett bra program med bra bidrag och bättre skämt från programledarna, för dem suger ap-pung som mitt ex bruka skriva varje lördagkväll :-)
Jag vet bara en som ska vara med och det är Pernilla Wahlgren, som jag dessutom diggar fett. Så Pernilla, ge järnet!! 25 år sen sist...men du tar det...hoppas jag hihi :-)
Natti natti

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi ÄLSKAR er alla 4....Puss / Saris