söndag 28 februari 2010

Melodifestivalen - 2:a deltävligen

Igår var vi i Malmö och såg andra chansen i Melodifestivalen. Helt klart (enligt mig) den bästa deltävligen hittills. Kanske var det för att man var där och var i stämningen men sen tyckte jag faktiskt att bidragen var bättre än vad de har vart tidigare omgångar. Jag hade ju laddat och redan i huvudet hejjat på super-morsan Pernilla Wahlgren (som jag diggar) men jag blev glatt överraskad av bla. Sibel och Neo måste jag säga. Sen har Peter Jöback en grym röst. Shit alltså!
Det roliga idag var att syrran och hennes sambo var där också. Vi sms:ade och insåg att vi satt mittemot varandra haha. Vad är oddsen liksom? I den stora arenan och så satt vi och vinkade till varann :-)
Jag hade mitt stora objektiv med mig så klart så jag zoomade in syrran och vinkade...som en kikare haha.
Det dåliga idag var att Ville var på ett jäkla humör heeeela dagen och innan vi stak så gallskrek han. Vi räknade med att få åka hem tidigare men vi fick ett sms runt åtta och då sov både Ville och Theodor. Barnvakter var Lovisa och Madde. Tusen tack! Ni är guldvärda!
Med oss i Malmö var Helen, Anna och Karin. Jag o Ida skrek nog mest där vi satt haha. Känns idag i halsen och jag kom inte ens när i min "bas-stämma" när jag tidigare idag spelade gitarr och sjöng för barnen mina hihi.




Översikt innan vi gick ner och satte oss
Yeah!
Min stjärna
Sibel intog första bidraget för kvällen
PP...Peps Persson eller Py Bäckman? Det är frågan *s*
Neo hade också GO i sin låt

Vårt hopp för kvällen - Pernilla W
Guldkonfetti också :-)

Omröstning i green-room. Grymt objektiv jag har...*älskar min kamera*
Sa till vakten att plocka upp guldkonfettit på marken haha.
Visst gjorde han det *s*..
Christin och Måns
Där mitt över sitter syrran o hennes sambo haha
Zoooom...hihi. Titta! Där är dem :-)
Anna som gick vidare till Globen! Hennes låt var fin.
Innan avslutet var det lite sång och dans med bla. Lill-Babs


En jättetrevlig kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Älskade.....Underbara foton....SHIT vilken view ni hade på Mello--.WOW! Stort...Wish I had your camera tooooo! Vi ses om precis 2 veckor...Puss finaste
Sara