tisdag 2 februari 2010

QX Gaygala - Rätt vinnare!

Först och främst måste jag säga GRATTIS till Mariette som vann pris för årets homo på Gaygalan i Sthlm igår! Inte för att hon läser min blogg men många där ute som är i samma sitsa som Mariette, mig och många andra läser denna bloggen och som hon sa i sitt tacktal att vissa är förvirrade och vissa är starka...så tar jag verkligen åt mig att säga att jag är den starka!
Jag har mot många tårar och ångest gått vägen som kändes rätt för mig och hur jobbigt det än har varit och fortfarande är i vissa bitar av mitt liv, så är jag på rätt sida av kärlekens väggar..om man kan säga så.. Jag blir inte kär i ett kön utan i personen i fråga...sen var detta en tjej och det känns alldeles rätt.
Sen är jag så innerligt tacksam att jag och Theodors pappa har så bra och fin kontakt som vi har, och ibland (nu mer sällan) hittar på saker tillsammans med Theodor, för hans skull och för att vi är vänner.
Jag har letat och qx hade skrivit fel om att gaygalan ska sändas på TV. Den kommer inte att sändas. Tyvärr! MEN jag har hittat ett klipp på nära Stadsministern igår lämnade över priset till Mariette och om ni vill se så klicka på länken här under, så får ni se. Jag rös och tårarna kom nästan. Och hennes föräldrar satt där också..bara det värmde mitt hjärta otroligt.

www.qx.se/gaygalan/13180/se-reinfeldt-ge-pris-till-mariette


STOR Cyberkram till dig Mariette och jag är stolt över att ha träffat dig! You GO girl!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

carola ÄLSKADE LOLA!
Vilket känslomässigt TAL Mariette höll, att " Det är SÅ STORT ATT MAMMA OCH PAPPA FINNS HÄR OCH STÖTTAR MIG".....Jag Vet, vad du går igenom, och jag Önskar så...Ja du vet vad....Jag såg mig dig där uppe, som Mariette, hålla ett liknande TAL!....Men du skulle tacka några andra! DU ÄR >BÄST...och du är så stark!!!!Du är den ENDA LOLA! Puss...SARA!
Jag älskar dig ÄNNU mer när du är "gay"...För VEM är en annan människa att döma någon för dennes sexuella läggning? Du är ÄLSKAD AV MIG! och MÅNGA MÅNGA FLER..Ps, Min mamma bad mig Hälsa er!

Carola sa...

Du är underbar Saravännen!
ÄLSKAR DIG!
Tack för att du finns...I vått och torrt. Även då du är långt nere så finns du där...Finns ingen som du.

<3

Hälsa tillbaka till din mamma!
Kram