tisdag 23 februari 2010

Lite planering

Äntligen börjar det bli lite tillfriskning. Både hemma och på jobb. ALLA i personalgruppen var på jobbet igår måndag och vi kändes för många helt plötsligt :-)
Hemm är Ville mycket bättre och idag har inte ens tempen tagits, så det är skönt den nya penicillinen hjälpte så bra. Redan dagen efter den hade tagits märktes det skillnad på Ville.
Han har vart på bvc idag och vägt/mätt sig: 66,5 lång och 7.370g. Så han växer på vår lille grabb.

Igår efter jobb och dagishämtning så följde Theodor med en kompis hem. Dem har pratat om det länge och dem leker varje dag på dagis, så igår följde jag med Theodor hem dit. Dem lekte så himla himla bra och det var så kul att se. Innan vi körde hem så fick Theodor kvällsmat där och de satt o myste med sina pommes och fnissade då och då hihi.


Idag har jag planerat in en helg för Theodor & mig som vi ska njuta av tillsammans, mor & son.
Vi ska till Sthlm i mitten på maj och det passade perfekt för torsdagen är röd sen är det klämdag på jobbet och efter det helg, så vi ska åka en torsdag o stanna till söndag. Mysigt!
Ida & Ville fick följa med men de ska stanna hemma....Hon har planer att fixa säger hon *fniss* och jag VET hur hon smusslar och jag är Nicke Nyfiken men får inget veta....så klart haha.
Jaja, den som väntar får se *ler*.

Så det blir både Grönan, Junibacken & Skansen för MrT den helgen. Ska det mysas så ska det!
Nu hoppas jag (och alla andra också) på att våren snart börja visa nåt litet vårtecken någonstans. Börjar tappa detta snölekande nu. T.o.m Theodor sa i morse när vi gick till dagis att nu vill han minsann ha sommar! Jag förstår honom till hundra.

Tjing!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen
Mys att ni bokat in Stlm...Hoppas INTE de är vid min stora fest.....De e nog veckan efter va???
Saknar er....Puss.....