söndag 21 februari 2010

Lillprins på barnakuten

Status söndag:

Ville fortfarande feber, väldigt ledsen, röd i ögonen och tar sig vid öronen efter två dagars penicillinkur. Jag, Theodor och Lovisa åkte till Aqua-kul i Malmö och badade i massor. Theodor hade jättekul och dök och spexade under och över vatten. Han e duktig på att simma under vattnet. Snart över också tror jag :-) Armtagen är där så nu gäller ett samarbete mellan armar & ben ;-)

När vi var på väg hem med en trött glassätande Theodor i bilen så pratade jag med Ida, som i sin tur hade pratat med sjukvårdsupplysningen ang. Ville. Dem tyckte vi skulle åka till barnakuten med honom då det inte blivit något bättre. Jag släppte av Theodor och Lovisa hemma hos oss och tog med mig Ida och Ville istället.
Jag följde med Ville in till läkaren. En av oss fick bara följa med då de endast tar in en förälder pga vinterkräksjukan som härjar *urk*.
Han var rejält svullen i bägge öronen, röd i ögonen och hade över 38 i feber fortfarande. Han äter inte lika bra men han bajjar mer än han brukar, så det är ju inte så bra. Han har ju inte så mycket hull att ta av heller vår lille kille. EN liten valk...som knappt är någon valk. (Theodor hade typ fem valkar vid 4 mån ålder hihi).


Ville fick i allafall ny penicillin utskriven som ska smaka godare och är mindre dos att ta. Jag blir så irriterad...Varför inte skriva ut den från början då den dessutom är bredare?! 5ml Kåvepenin är jättemycket för en liten bebis att ta. Och stark är den också! Stackars barn som får detta. Jag smakade på den nya och den var mycket mildare i smaken + att han bara behöver ta 2 ml åt gången. Lite skillnad. Kåvepeninen tog inte på Ville så nu vet vi det till nästa gång om han behöver penicillin. Hoppas denna hjälper. Han har jätteont i öronen stackarn.

Inte kul med sjuka barn. Det gör så ont i mig. Han är som en liten bebis på nytt...Man kan ha honom liggandes på rygg i famnen. Så utslagen vissa stunder :-( *ont i mig*.
Om inte febern har gått över om två dagar ska vi till barnakuten igen, men det hoppas jag att vi slipper.

God natt alla trogna läsare!

4 kommentarer:

.Malin sa...

Jobbigt när det är öronen!
Ha han halvt sittande då det är skönast för öronen, typ i bilbarnstolen. För trycket blir värre när dom ligger ner.
Oliwer hade mycket öroninflamationer när han va liten. Febern låg ALLTID på 40,5 i 4 dagar. Vi fick med kåvepenin men fick ALDRIG i honom det för han spydde rätt ut så fort han såg det! Så det fick gå över av sig självt vilket är det bästa egentligen. Ge han alvedon eller ipren suppar istället som tar smärtan.
Hoppas han kryar på sig snart lillemannen!

Kramizzzz

Emmelie sa...

Stackars lille Ville! Förstår hur ni känner vi bävar för Ellas första sjukdom! Hoppas verkligen detta penicillinet hjälper så att han blir frisk snart! Stor krya på dig kram från oss

Lina Hård sa...

Jag undrar när Olles smärta i öronen går över, han har ätit kåvepenin nu i 2 dar men lika ont fortfarande. Hoppas inte han har samma otur som stackars Ville, usch så hemskt då de mår sådär dåligt. Puss på nosen till Ville. PoK

Familjen Wiman: sa...

Stackars lille Ville. Håller med dig: Det gör så ont i en när de små är sjuka!
Jag har aldrig tålt Kåvepenin! Enda sedan jag var liten har jag kräkt upp allt direkt. Men läkarna är nog snabba med att skriva ut just Kåvepenin..
Hoppas lillkillen blir bättre snart!!

Här hemma är vi oxå lite låga... vår hund börjar bli gammal o vi tror att dagarna börjar bli räknade nu. Usch inte skoj alls!! Detta är vår första hund!! Men vi hoppas att hon kan hänga med ett par månader till så hon hinner uppleva våren en sista gång. Är hennes favoritårstid! Hon kan ligga i timmar mitt i solen o sola (trots att hon är svart). Mattes lilla (45 kg tung) älskling! :o)
Usch nu trillar tårarna på mig....

Krya på dig-kramar till Ville från oss i "Maria m fam."