onsdag 17 februari 2010

Badsemester

Min lille Theodor har vart så duktig idag och i veckan med att hjälpa till hemma. Vi brukar be honom hjälpa till med lätta saker, som att duka fram till oss tre, ta fram frukost på bordet, hänga upp jackan och ställa skorna på rätt plats när man kommer in, plocka upp på sitt rum hänga, slänga smutsiga kläder i tvätten och sånt som små knattar klarar av.
T.o.m idag har en snorig liten kille vart hjälpsam i köket och skurit svamp till woken och dukat. Han är SÅ stolt när han får visa och att han KAN!
Så nu innan läggdags blev det en veckorpeng till plånkan...20 kronor. "Det är en riktig peng", sa det lilla trollet *ler*. "Ja, det är en riktig peng..för att du är så himla duktig", sa jag.


Han somnade med ett leende på läpparna. Innan dess vid maten berättade vi att vi ska åka till Danmark i sommar (där de pratar så konstigt som Theodor säger haha)..och att vi ska bada i ett STORT badhus både inomhus och utomhus. Ja, vi ska ju till Lalandia och han var så intreeserad av att se i bilder så i morgon ska jag visa honom på internet :-)
Det är ju inte bara bad som finns där. Det finns ju allt möjligt runtomkring och att vi ska åka med vänner och deras lilla tjej ska bli jättekul! Det tyckte MrT också, som har träffat dem också :-)

Om ni vill läsa om Lalandia och se massa bilder och ett par filmsnuttar, så kolla in här:

www.lalandia.dk/se






Nu ska jag scrappa vidare. Mina små prinsar sover gott och frugan är och hålleri spinning, så här är lugnt och skönt :-)
Jag blir hemma även i morgon för T är så himla förkyld stackarn :-( Tredje veckan nu.. och kaos på mitt jobb för alla är sjuka till höger o vänster..men men, vad att göra i denna vinter!?!
På fredag hoppas jag i allfall att det blir dagis för både mig o Theodor.
Förresten min tå... Jag stukade nog den rejält för jag kan inte sätta ner den i golvet + att den är svullen på höjden och blågrå ? :/ Stackars mig.
Nä...mot scrapperiet! :-)
Natti natt

1 kommentar:

Emmelie sa...

De ser vi fram emot!!:-) Hoppas Theodor kryar på sig snart!