måndag 15 februari 2010

Gbg resa

Hemkommen från Götet med en sträckning i bagaget och tillbaka på jobb igen. Sträckningen skedde preciiiis innan vi skulle hoppa in i bilen och ta oss på vår mysiga weekend. Jag kunde inte röra mig knappt o tårarna rann av smärta. Jag som är cool (hahah) körde alla milen upp i allafall. Det är ju raksträcka ändå in i Gbg stad så det gick finemang :-)
Vi pausade ett par gånger och gav Ville käk också. Hittade Mariettes skiva inne på en mack i Halmstad (SOM jag letat efter den) så den fick vi njuta av halva resan upp *toppen*.
Väl uppe kom vi till Sofie m. familj och vi snackade, lekte med barnen och blev bjudna på god thaimat som Sofies sambo Markku fixade till. Ett glas vin på det för honom o mig också.
Superfin lägenhet hade dem precis vid avenyn med högt till tak och stooora rum. Kunde inte bo bättre! :-)
Deras barn Mira & Siri höll låda hihi och vi bytte presenter. Vi hade med oss till dem och Ville fick ett par svincoola hänglsen från Molo i regnbågsfärger + en grå tröja med en grön stjärna på bröstet. Även den från Molo * I love*.
Mira var en liten snackmaskin och Siri tittade mest med sina stora blå *ler*. Jag har inte sett Mira sen hon var bebis ooch nu är hon 3 år så...
Lördagen skulle dem till Ljungby och hälsa på släkten så vi tog extranycklar och tog det lugnt iväg till vråt hotell vi skulle bo på. Jättenära från Liseberg (600m), så där ska vi nog bo i till våren då vi ska upp o åka häckarna av oss :-)
Hotellet var mysigt...eller lagom liksom och vi njöt i fulla drag. Ville också :-)
Vi tog oss ner på stan i det iskalla vädret och gick lite och fönstershoppade! *endast faktiskt*.
Vi åt dock lunch i saluhallen och fikade...jättemysigt hade vi. Ville var glad han också och han älskar numera att vara upp och ner en liten stund hihi. Han skrattar högt då! *gull*.
Hotellfrukost på söndagen och sen resan hem som gick fortare hem än dit. Bra väglag och en Ville som sov nästan hela resan. När vi kom hem var Theodor hos oss, samt Lovisa som hade tagit emot honom. Han blev så glad när vi kom hem och satte i mitt knä på golvet och såg mig rakt in i ögonen och sa: "Jag älskar dig mamma" ....Man smälter!
När han skulle sova så la han sig glatt under täcket efter att han o Ville badat tillsammans och så sa han "Mamma, jag tycker om att vara här". Så får man en bamsekram och massa gos på det.
Finns inget mysigare än det från sina barn.
Jag hittade även ett par vår och sommarskor till Theodor på Freeport, på vägen hem från Gbg. Skitsnygga! Skulle vilja ha ett par själv också.. Bild finns om du skrollar ner :-)
Har fler bilder men än så länge kommer dessa...


Ville o mamma på fik i Gbg

Upp och nerbebisen som han älskar

Mina älsklingar

Ville njuter i hotellsängen. Denna bodysuiten fick han ärva från Siri :-)

jag har somnat på morgonen haha...Ville ligger snällt bredvid ;-)

Theodors snygga skor!

Fler bilder kommer....

1 kommentar:

Anonym sa...

vilka fina inlägg kärleken min!!!

PUSS....Din Sara