torsdag 25 februari 2010

Längtar så till våren och sommaren

God morgon!
Snart dax att väcka min stora prins för att sen ta oss till våra dagis. Han frågar mig varje morgon vad jag jag ska äta för mat på mitt dagis...så vill han alltid kolla vid lämning vad han ska äta och ibland är det ju samma, vilket då blir ett stort leende :-)
Igår berättade jag för honom att i maj, då ska han o mamma till Sthlm. Själva och baaaara mysa och hitta på roliga saker. Han blev jätteglad och jag hörde ett långt JAAAAA!!! Hihi
Tidsuppfattningen är ju dock inte den bästa så jag sa att när all snö är borta och det (förhoppningsvis) är lite gröna blad på träden, DÅ ska vi åka. Så nu vill han genast att snön ska försvinna haha. Sötlöken min. Ja, det skali mysigt att få ha en mamma-son helg med honom.
Vi ska även träffa min barndomsvän Annica och hennes familj. Vi får sova där någon natt också så det ska bli mysigt och kul! Se hur stor deras lilla Isabella har blivit. Hon är två månader äldre än Ville exakt och sist hon var här så var Ville nyfödd.
Så idag efter dagis har jag lovat att visa grönan på nätet för Thedodor, samt ska vi visa Lalandia också för dit längtar han också. Bada i massor!
Hittade lite Stockholmsbilder så min sommarlängtan blev genast ännu starkare.
Jag tänker alltid på Stockholm nämligen när jag tänker på sommar. Vet inte varför. Kanske för att jag följt "Allsång på skansen" sen Bosse Larsson hade det haha. Jag satt utanför ett ålderdomshem på cykelvägen i ett bostadsområde (då var jag ju inte så gammal) och så var det alltid nån gammal tant eller farbror som hade altandörren öppen på bottenplan med typ högsta volym på...så då kollade jag där haha. Sen pratade jag alltid med de gamla också. Jag var sånt där barn som hälsade på alla och pratade med alla och gärna äldre människor.
Sån är jag än - en sån där trevlig prick. Men nu är jag ett snäpp blygare haha.
Så...nu ska jag fixa mig o väcka sonen..
Ha en toppendag!
Jag vill inte bo där...men när jag ser Sthlm så blir jag alldeles varm inom mig.
Jag tycker det är en jättevacker stad och alltid blir man trevligt bemött av både
gamla och unga då man är där. Alltid!
Ja, jag trivs bra i Sthlm...men borta bra-hemma bäst *ler*.
Grönan och Theodor ska få mysa där så länge han orkar :-)

Denna ska jag åka när jag är uppe med Ida på priden...OM jag vågar haha.

Min favoritgalleria med Puma Store, H&M divided och goda yoghurtglassar! :-)


4 kommentarer:

annica sa...

håller med Theodor, längtar tills snön försvinner.. ska bli så roligt o träffa er när ni kommer upp:)

Lina sa...

vad är det för galleria??

Veronica sa...

jag håller med dej ang Sthlm. men det är kanske inte så konstigt då jag en gr i livet bott där och oxå blivit så underbart behandlad.

STHLM är absolut min favoritstad nr 1 :) och jag skulle LÄTT vilja bo där igen senare i livet..

Synd vi inte kunde hacka på -men tack för att ni frågade hjärtat <3

Suss sa...

Ville bara säga att jag läser din blogg flitigt är ett dagligt måste =) Den är så fylld med glädje och dina barn är så fina likaså din fru =) Det är bara jobbigt att kommentera på denna sidan. Ja nu får våren minsann komma, sköt om dig kramar Suss