lördag 13 mars 2010

ÄNTLIGEN!!

Igår lördag hade vi underbart väder och den var mysig från morgon till kväll. Vi åt en gemensam frukost som vanligt på helgerna och efter det att jag hade vart ute och gått 1½ timme meed Ville kl.07 på morgonen så Ida kunde få sova. Det var en skön promenad och vi avslutade den med att gå genom stan och fönstershoppa. Ville somnade tio min innan vi var hemma igen hihi. Han satt o spanade på allt som rörde sig i den stora vida världen.

Efter frukost och lite hemmafix så körde jag till Malmö och Ida skulle träffa sin syster. Jag ville gå på stan i Malmö för det var så längesen och det är ibland skönt att gå själv utan barn som blir för varma och gnäller efter 5 minuter inomhus, så en dag för mig själv i storstan var perfekt!
Hittade lite till mig själv för en gångs skull. Ett par plagg och självklart hittade jag lite till barn också. Theodor har fått SÅ mycket fina kläder av Bailey att ärva nu så han har kläder i överflöd men Ville, han behöve ny pyjamas för han har snart växt ut strl.68! Så det fick bli en ny från Lindex. Älskar deras Muminpyjamasar och många av de andra där också.
En ny vårmössa fick han också till sin ljusblåa jeans-anorak som han ska ha till våren. En "karamell-färgad" mössa från P.O.P. Den var jättefin och vårig!

På kvällen när Ida hade kommit hem hade jag (för en gångs skull) gjort middagen så det var bara att sätta sig ner och äta. Fisk på menyn och det var super.
Strax efter det var det dax att bänka sig framför TV:n då MELODIFESTIVAL-FINALEN började. Vi skrev protokoll mellan bidragen och tuggorna av chips, ostbågar och smågodis.
Vi kom fram till att vi INTE ville att Salem skulle vinna men vi gillade Anna, Ola och Saade bäst. Anna var nog min favorit. En väldigt fin låt och jag rööös när hon sjöng den.
Otippat efter allt så tog HON ju hem segern och vi kunde pusta ut hihi.
Ja, det blev en mysig dag och kväll! Äntligen vann rätt låt!




Mina små älsklingar!
Vårt lilla charmtroll!!
Lite Wii spel på morgonen med min lilla fru :-)
Super Mario Wii

Köpte en mössa från p.o.p och en tröja från Åhlen´s. Byxorna la jag till nu på fotot :-)

...en Mumin pyjamas till Ville...

...en tröja....

...En jacka...

Tröja och armband på *me like*

Hela outfiten

Inga kommentarer: