fredag 26 mars 2010

Freitag

Sitter o bloggar lite om dagen och la här nedan in några bilder från gårdagen... (Text om dagen finns längre ner)


Fick bada i handfatet igår haha. Ser lagom skeptisk ut. Han badar ju alltid i badkaret annars. Gott om utrymme och djupt! Här är det inte liiika gott om plats *s*
Ville ska snart sova. Har fått på sig Mumin-pyjamasen som jag älskar.

Theoodr pratar med sin pappa innan läggdags. Han var så trött så han himlade med ögonen under samtalet :-)


Nyfiket barn innan maten på jobbet ska lagas... Prinsgryta blir det idag och premiär för i år med ute matlagning som vi har varje fredag. Har vart för kallt innan och hux flux blev det sommarvärme!

Kollegan fixade käket på jobbet idag...Man som blivande kock så jag väntade mig de bästa smakerna....och fick vad jag hoppades på hihi. Mycket gott! :-)

Maten klar och upplagd i kåsa. Mysigt att äta ute när vädret är på topp! Det tycker barnen me.
Efter jobbet körde jag till systemet i Dalby o köpte till mig några Xider (spring) så jag har till sommaren haha. Jaa, de ska ju inte säljas efter den 1 maj så det är bäst att köpa ett lager, så man har :-) Det är vekrligen den godaste xidern jag har druckit tror jag så det är synd den bara är under ett par månader.
Jag hämtade upp Ida & barnen när jag kom till Lund. De hade vart i lekplatsen i Stadsparken hela eftermiddagen. Ida hämtade ju Theodor tidigare idag (kl.13) och sedan dess var de ute i det sååå underbara vädret! T-shirt blev det idag på em. Var nästan +20 greer i skuggan. Känns tok att ta av sig i mars men.....sommarvärme ju! :-)
Theodor var jättetrött när jag kom. Ida tog honom o bilen och jag gick hem med Ville så jag också fick en promenad på iaf 25 min. Alltid något.
Kom hem och då kom T utspringandes i hallen, nyduchad med mat runt munnen haha. Han hade både hunnit duscha och få mat som han höll på att få i sig innan fredagsmyset kunde börja.
Ida e snabb hon :-) Min lilla älskade fru!
Chipsen åkte fram, popcornen poppades och filmen sattes på...sen var Theodor i sitt esse och mös i soffan med Ville i närheten. Helst sitter T på golvet numera och kollar TV för han vill vara nära Ville :-)
Ida gjorde sig ordning sen för kvällen då hon skulle med gym-kollegorna och äta middag i kväll, så hon gick o jag nattade då barnen. Ville hängde i bärselen för jag kan ju inte bära så bra med min hand och T la sig så snällt som alltid *så snäll e han*. Ville somnade i selen strax efter jag pussat Theodor godnatt, så jag la ner honom han sov vidare...så ja, nu sitter jag o kollar finalen i Let´s dance och hejjar nog på...hmm...det är svårt! Bägge två är duktiga tycker jag.
Har sorterat lite av Theodors gamla barnkläder han hade i storlek 74/80. Ville börjar ju ha 74 i vissa klädersplagg nu så bäst att kolla så man inte missar att använda något :-)
Ska när Let´s dance är slut, ta täcket o mysa in mig med det i soffan och somna där...så kan Ida väcka mig när hon kommer hem. Älskar att somna i soffan.
Lite bilder från kvällen kommer här...

Ville verkligen älskar sin kvällsgröt! De stora blå blir så lyckliga då han får gröt :-)

Fredagsmyyys!! En lycklig kille!

Sååå trött efter lite popcorn o chips. Det tar på krafterna att vara ute i värmen en hel dag.

Kollar lite kläder, vad som snart passar Ville utav Theodors kläder som han hade som liten.

Kvällsbus med lillebror innan läggdags...

Ville, han skrattade o skrattade.

I morgon ska vi till ett ställe som heter Sövde och hälsa på min fd kollega Olivia och hennes familj. Dem fick en liten Otto för några veckor sedan så vi ska dit och hälsa på. Ska bli mysigt!
Så i morgon blir det bebisbilder och förhoppningsvis lite bilder med en underbar sol i bakgrunden.
NU ska täcket hämtas och tänderna borstas och en Lolis ska krypa ner..hihihihi....Myyyyyys!!
Natti natt! :-)

2 kommentarer:

MOE sa...

Ska bli så kul! Ohh vad stor Ville har blivit!
Välkomna imorgon. KRAM

Anonym sa...

Puss min skatt, ÄLSKAR Theodors HÅR...I LOVE!!!
och ja, ville ser för stor ut fr handfatet...GUD va han vuxit..Härligt!!!!
Puss

Saris