måndag 29 mars 2010

Stark storebror

Jag måste berätta något skratt-skrämmande..kan man säga så? Tro inte det men idag gör jag det i allafall.
Vi har ju flyttat på Ville som sagt var och han sover så gott i sin säng och Theodor bredvid och i natt vaknade han som vanligt en gång mitt i natten och sen en gång kl.05.15 och som vanligt trodde jag att då var morgonen kommen för han brukar inte somna om. Men idag gjorde han det för EN gångs skull och jag hade inte ställt klockan idag för Ville brukar väcka mig...eller Theodor. Idag vaknade jag istället av att Ida sa att klockan var 07. "Mmm", sa jag bara och så tänkte jag i dimman jag var i...sju?....SJU!?! Theodor skulle ju vara på dagis om 40 min o jag var ju helt yrvaken också, så jag for upp och då jag närmade mig brorsornas rum så hörde jag att en CD-saga var påsatt och dörren var stängd. jag hörde två glada barn och öppnade försiktigt dörren... Där satt Theodor i sin säng med Ville liggandes bredvid sig!?
Jag började skratta av rädsla OCH gullighet gentemot Theodor. Han hade burit upp Ville på något vänster och fått över honom över sängen och sedan till sin säng. Jag tänkte blev så rädd av synen inom mig VAD som kunde har hänt, för jag har sett HUR Theodor har försökt lyfta Ville då dem gosar på golvet och så får han absolut inte lyfta Ville. jag harsagt åt honom men han skulle ju bara vara snäll i morse... Vi kunde inte hålla oss och vi blev inte arga på Theodor så klart MEN vi förklarade att nästa gång han vill gosa med Ville på morgonen så måste han väcka oss och säga till. Ville var skitglad haha.... Ja, gud...dessa barn! :-)

Så i kväll blir det till att sänka Villes säng! Det måste vi ju ändå snart göra så... och då tror jag inte att Theodor kan böja sig över och fånga upp honom. Det får han inte i allafall! Får hoppas att budskapet gick in idag istället ;-)
Jag fattar inte än hur han lyckade bära över honom..8½ kilo nästan... Stark kille jag har.

5 kommentarer:

Annica sa...

Hujedamej! Det kan man verkligen kalla för en skrattskrämmande chock..Gulliga, söta theodor han är ju för go:)
Kram

Lina sa...

haha då kanske T hoppar i där själv o lägger sig hos Ville:)

Familjen Wiman: sa...

Vilken underbar storebror han är Mr T. Men jag förstår er oro... allt kunde ju ha hänt.

Kramar Maria m fam

Anonym sa...

OH jesus! Läskigt....Lille Theodor, svårt att veta gränsen för han ju, jag hade inte vågat dela rum ännu,inte natten iaf.. ni e modiga! Men man MÄRKER; vilken syskonkärlek!!! Theodor är lycklig som har sin Ville.....och VIlle likaså! KÄRLEK!! Från mammor fyllda av just LOVE

Saris

Veronica sa...

Förstår eran rädsla ... gör ni smart i att sänka i sängen.
Men gud så underbart att se sånt mys på morgonkvisten.

Kramar