söndag 7 mars 2010

GRATTIS NELLIE 2 ÅR!!!

Hej!
Lördagen igår bestod av mys på landet i snön & solen med pappa & Ingrid, samt kalas för min systerdotter Nellie som idag (söndag) fyller 2 år. Grattis sötis!!
Min lilla fru kunde inte följa med då hon dagen innan fick feber och ont i lederna. Influensasymtom + halsont. Jättesvullen stackarn, så hon o Ville fick stanna hemma. Ville fick stanna hemma pga att han ammas ju fortf. Annars hade hn hängt med mig och hälsat på släkten.
Så på fredagen är jag kom till Växjö körde jag inom Sara utan förvarning och kramade henne. Hon blev såååå glad och det värmde i mitt hjärta. Älskar dig vännen och du klarar ALLT! Vet du det? På måndag ska jag följa med henne på en stor grej hon ska göra. Kanske jag bloggar om det då. Det får HON bestämma. Men i allafall skrattade o pratade vi i 45 min sen var jag tvungen att köra vidare till pappa o Ingrid. Maten var nästan klar när jag kom och ett glas vitt till det. Mycket trevligt och efter Let´s dance satt vi o pratade om allt möjligt och pappa o jag satt uppe till 00.30 och pratade om ALLT. Det var sån känsla i mig så vi aldrig suttit ner så förr. Sen har jag altid haft syrran med mig eller Ida eller Theodor...men nu var vi själva och pratade och jag var så glad när jag sedan gick o la mig. Älskar dig pappa!
På lörsag morgon var det klarblå himmel och sol..igen *underbart*, så efter frullen begav vi oss ut på promenix och det var en intresant runda. Jag är stadsbarn! Haha.. Jag könde mig som ett barn som frågade pappa vad det var för spår i snön överallt haha.. Det var allt från mus till gris. Foton kommer i nästa inlägg och även bilder på mig. Skönt att kunna klä sig som "Stig-Helmer Olsson" på landet utan att behöva få ögon på sig som om man kom från psyket. Det hade ju folk lätt trott menar jag om jag kom i samma outfit i Malmö på gågatan haha.
Ja, bilder kommer som sagt i nästa inlägg.... Men nu kommer bilder från systerdottern
Nellies 2-årskalas! Theodor är hos pappa denna veckan men jag hämtade honom så även han kunde vara med och lattja med kusinvitaminerna Nellie, Oliver & Victor.
Födelsedagsbarnet Nellie skär sin nya tårta vi gav henne :-)
Syster yster förbereder fika i massor *mums* :-)
Bara hembakat....*duktig sis*.

Victor, snart 9 år.
Theodor 4½.
Oliver, snart 6 år.
Nellie 2 år.
Denna kladdkaka fick Nellie av oss till sitt lilla kök :-)

Dax att sjunga!

Lyckan över sin 2-årstårta!

Kusinerna. Kolla in Nellies min hihi

Mitt favoritkort för dagen



Inga kommentarer: