fredag 26 mars 2010

Underbara fredag!!

Idag var jag utvilad när jag vaknade. Underbar känsla. Vi la oss 20.40 igår hihi. Vi skulle kollat på film men vi båda satt o gäspade så Ias förslag om att gå o lägga sig lät mycket bättre. Vi låg o pratade och det blev längre o längre tid mellan meningarna haha...då är man trött. Så jag somnade gott innan 21 och ibland behövs det verkligen då man ska upp kl.05 dagen efter.

Det underbara vårvädret började verkligen igår. Vi var ute hela dagen igår på jobbet. Barnen var bara inne då de skulle på toa, annars så höll vi oss ute och i skuggan på vid husväggen var det +18. Vinterjackan åkte av o enbart fleecen på alla kidsen och själv kunde man sitta o "lapa sol" och det gav minsann resultat :-) Ida frågade igår em om jag hade vart o solat. Sjysst jobb man har! ;-)

Idag började dagen med massa moln men nu är det blå himmel o lika varmt ute igen. Fredagarna innebär att vi lagar mat ute på gården, så just nu har jag smäckt i mig sk. "prinsgryta" med brönsaker, prinskorv & buljong. Väldigt gott!
Vi ska vara ute hela dagen idag också....Varför vara inne en sån här dag liksom?! (Om man inte e sjuk vill säga)...

Blev så glad innan när Ida messade o frågadeo m hon kunde hämta Theodor redan kl.13 idag för hon ville gå till stadsparken med honom o Ville och mata fåglarna, samt leka i lekparken som finns där. Skönt o kul för Theodor att sluta tidigare. En fredag också dessutom.
Igår var han och Ida i Malmö en sväng medan jag var ute med Ville och gick eftermiddagsprommis efter jobbet. Tycker det är mysigt när dem två gör saker tillsammans också. Ville, jag o Theodor ska ha fredagsmys själva i kväll för Ida ska ut o äta med alla instruktörerna på hennes gym. Jag jobbar ju också på den kedjan men i Malmö. Ida har sina pass i Lund, därför ska inte jag fälja med.
Så det blir fredagsmys så klart! Med poppisar, film och gos. När barnen sen sover ska jag försööka unna mig ett bad. Lättare sagt än gjort med en gipsad arm haha...men jag ger mig inte. Försöka kan man ju alltid göra i allafall :-)


Bilder kommer i kväll....

Inga kommentarer: