måndag 22 mars 2010

Killen på hjulafton idag!

Äntligen! Hade Theodor sagt.
Ja, idag var det dags för att bege oss till arenan som ligger precis vid vårt hus och med oss hade vi både skateboarden och hans nya inlines som han fått av min kollega. Han har väntat o väntat på denna dagen...att han ska få prova sin skateboard utomhus! Han fick ju den i oktober då han fyllde 4 år och sen kom snön och han har velat åka ute...men idag, nu när alla snö är borta, solen sken igenom molnen lite grann och temperaturen låg på +10 så tyckte jag det var dags för vårpremiären för just detta!
Jag hämtade MrT på dagis efter jobbet då han just var klar med mellis. Vi tog en tripp till Nova för jag skulle kolla efter ett par jeans men de fanns ej och innan vi begav oss igen så köpte jag varsin glass till oss. Theodor tyckte det var så mysigt och sa: "Vet du mamma, jag tycker om att vara på Nova". Ja, den killen och butiker...mmm I love it! Hoppas som sagt att han fortsätter att be om att få gå in i klädbutiker. Han gillar speciellt H&M och Stadium (som sin mor hihi).
När vi kom hem tog hämtade vi grejjerna på hjul och gick till arenan. Han sa promt att han kunde åka skateboars men jag förklarade att han inte kan men att vi ska öva så han kan löra sig åka. Det var han med på och överlycklig så tog han sin bräda under armen och gick :-)
Det gick sådär bra med brädan men goood!! Inlinsen blev jag mäkta impad på! Han som inte kunde stå på skrillornai vintras, trillade idag inte en enda gång. Han åkte ju inte direkt men nåt tag då och då blev det och han "åkte" fram o tillbaka på basketplanen och sen ut på asfalten..duktig kille och mamma blev stolt :-)
Lite bilder från äventyret kommer här...
Dax att ge sig till arenan bredvid oss för att öva skateboard/inlines.
*hoppar av i farten*

Stylar för morsan och tycker han kan åka..*ler*...söööde.

"Wooow! Såååg du på mig mamma"!?

Han tycker han e såååå häftig när han ställer sig såhär hihihi...

Hej hej mamma!

Koncentrerad till max men han trillade inte en enda gång faktiskt! *Stolt*



1 kommentar:

Anonym sa...

Ohh STora killen Mr T!!!!
Så gullig och så glad han ser ut!!! Roligt! Frisk & kry..:)
Sitter här och ska snart väcka Mr B! För dagis....Saknar Er....Puss o KRam...S