måndag 15 mars 2010

Heldag i Växjö

Efter en dag med Växjö under my feets så sitter jag nu i Saras kök och väntar på att ett par bröd ska jäsa klart och bakas...SEN ska jag krypa ner i henns säng och SOVA. Är sjukt trött denna dagen. Vaknade tidigt sen iväg till Ljungby där Sara skulle lämnas av vid sjukan fr att göra en op och sedan vidare till Lina och fikade. Lille Olle var hemma och efter ett tag ramlade även Titus in oc sen Albin, Vera och mannen i huset - Johan.
Det var en trevlig stund. Vi hann prata o skratta om allt möjlgt som vanligt :-)
Kameran var med så klart men det blev bara kort på Olle o Lina. Resten vågade jag inte fråga om de ville vara med haha.

Eftersom Sara skulle sova över i Ljungby en natt för hon mådde så illa efter uppvaket, så körde jag tillbaka till Växjö igen och ner på stan. Jag fyndade inne på Krokodila och så blev det ett kap till mig själv i baby pink. Ett par ROSA converse...suuupersnygga! En lite present till Ida också såklart *ler*. Den får hon i morgon när jag kommer hem. Jag sprang in på Maccedonken också och köpte mig en cheese och kyss mig någonstans. Jag trodde knappt mina ögon men jodå...McD renoverar! Hör och häpna!! Ja, det är sant. Det var ju inte en dag för tidigt. Sist de renoverade var då de hade byggt det....år 1989! Ska bli spännade att se hur det kommer att se ut där sen. Resten av sveriges restauranger hat ju hunnit byta ut sin inredning i allafall två ggr på dem 22 åren haha.

Efter Storgatan under mina trötta fötter så begav jag mig till min vän Sofie och hennes fina familj. Alla var hemma och jag var efterlängtad av hennes små killar, vilket kändes kul hihi. LOLAAAA!!! Hörde jag *varm i hjärtat*.. Sen att man blev kallad för bajskorv och fisunge av Neo...det tar jag haha. ;-) Jag är van vid 4-åringens ordförråd. Har ju en själv hemma + ett par stycken på jobbet *s*.
Vi snackade om allt möjligt och jag gosade med minstingen Elliot som hunnit bli 9 månader.

Efter besök hos dem så körde jag hem till Saras lägenhet igen och slänge av jeansen, på med mysbyxor och upp med godispåsen och efter att jag slängt mi i soffan hann jag se de sista tjugo minuterna på mitt favvoprogram "Familjen annorlunda". Sista avsnittet dessutom.
När det var slut så fastnade jag vid datorn och vad gjorde jag mer....Jo, bröd till Sara & Bailey! Men det är nog bara Bailey som äter bröd iof..men ändå... tanken va ju rätt snäll i allafall hihi.
Och nu när brödet snart ska gräddas är jag sååååå trött! Hade somnat på stört om jag la mig nu så jag får sitta här ett tag till.
I nästa inlägg kommer bilder från dagen...Bye

1 kommentar:

Anonym sa...

Så kul att träffa dig igår gumman! Neo fick minsann veta när du gått att man INTE kallar någon för bajskorv och speciellt inte Lola :-D. Hälsa krya på dig till Sara!

KRAM!/Sofie