onsdag 17 mars 2010

Ett framsteg hos MrT

Jag är nog fasen född med otur i olyckor tror jag... Skadar mig alltid och har alltid gjort sen jag slog ut mina framtänder mid 9 mån ålder...sen har det liksom hängt i. Haha...jaaa, det är nästan skrattretande för jag blir så arg! Jag göör ju inget ändå skadar jag mig!? Idag trillade jag utanför jobbet och tog i med handen så klart som man gör då man faller och aj.. Min handled gör väldigt ont nu kan jag säga. Kan inte göra alla rörelser, så i morgon får jag ha den lindad...hjälper det inte får jag väl kolla upp det. Det gör faktiskt jätteont :-(
Tur jag har TUR i kärlek i allafall, för denna lyckan med Ida och ALL den kärlek hon ger mig... Det måste ha vart tur att just jag loggade in på qx den där dagen och råkade se henne i "senast inloggade". Och hellre kärlek och brutna ben till höger o vänster än, frisk som en nötkärna jämt och ingen kärlek alls... Två till som ger mig oändlig kärlek är mina två små prinsar, Theodor och Ville. Igår kom Theodor till oss igen efter 2 veckors vistelse hos sin pappa och som han längtade efter Ville. Han pratade om Ville i bilen och det första han gjorde när han kom hem, det var att kolla in sina leksaker i sitt rum och hälsa på Ville o Ida.. Sen hämtade han en bok och ville läsa för Ville...så mysig e han. Han tycker verkligen om sin lillebror och det är DITO från Ville. Det märks tydligt. Igår kväll badade även mina tre små hjärtan tillsammans innan läggdags och Theodor dök som vanligt..den lilla fisk han är :-)


Idag fick han mig att bli tårögd efter dagishämtningen. Han sa att ha hade lärt sig skriva en "sån här" och visade i luften. Jag sa att han fick visa på papper när vi kom hem. Han var väldigt snabb med att ta fram tuschpennor och papper och visa både mig o Ida vad han hade lärt sig.. Ett D och ett R! Det kunde han inte sist han var här för vi provade mren det gick inte.. men nu så! Så sa jag till honom att nu kan du ju skriva alla bokstväer i ditt namn! Så bad vi honom skriva och joooo...han skrev TEODOR .....Alldeles själv!! Jag blev så stolt och tårarna kom hihi... Jaaa jag vet...men vaddå! Han kan skriva sitt namn! Han glömde H efter T:et men vad gör väl det?! Ååh...min lillprins har blivit STOR! *tårögd igen*. Så STOLT blev jag!
Kom på när jag fört över bilderna att jag glömde ta kort på namnet..men det kommer ;-)

Idag var han Pippi Långstrump efter dagis och gick in till Ville då han vaknat och Ville blev liiivrädd! Haha... "Det är bara jag" sa Theodor o tog av sig peruken haha.... Så jäkla kul haha.

Nattningen blev det jag som tog i kväll med bägge barnen för Ida skulle kära sin spinning och i kväll var hon så nervös hihi...skulle köra schlagerpass och var så piff, så jag hoppas det gick bra för henne :-)
Nu kommer hon snart hem och sen börjar "Efterlyst" som vi alltid tittar på. Nu kom jag att tänka på pappa och Ingrid också...Just nu sitter dem på flyget på väg till Thailand osm det lyfte i tid. Isf har dem "bara" 11,5 timmar kvar ;-)
Så i morgon runt lunch är dem där och jag är inte alls avis ;-) ...åhh....vill också!
Nu kommer lite bilder från dagen samt gårdagen.




Theodor läser bok för Ville, som i sin tur tycker storebror är väldigt intressant.
Ida ville ta en bild på min nya outfit/frilla. Jo, idag känns det bättre!

Och en bild från sidan. Har fått så många fina kommentarer så nu är jag bara glad över min nya frilla!

Theodor liggero ritar "Star Wars" gubbar i sin teckningsbok.

Frillan bakifrån....snyggt ser jag ju nu! :-)

Imorse innan dagis tyckte Theodor att brorsan skulle ha hans solbrillor på sig. Rock baby! ;-)

Hahah...coolingen själv. Som vi skrattade, jag o MrT :-) ...klockan 06 på morgonen.

I eftermiddags var det dags för Pippi och Ida satt o fixade det sista inför sitt schlagerpass.


Natti natti!

5 kommentarer:

Familjen Wiman: sa...

Jag tycker oxå du blev skitsnygg i håret!!!
Va cool Ville blev i brillorna. ;o)
Å Theodor är ju helt underbar med sin lillebror. Förstår att du/ni är stolta över dem båda!

Kram Maria m fam

.Malin sa...

Åh vad duktig han är!!!
Gillar dina byxor! Snart nock får jag med på mig ett par sånna ju! =) *längtar*
KRamizz

Agge sa...

Frillan é ju ascool!
Ser fram emot att se den på lördag!
Och vi längtar efter alla ER!

=)

Kramar

Anonym sa...

Älskar er 4! Puss o KRam Saris

Monica sa...

Pappa och farmor har tränat på att skriva namnet
hälsningar
farmor