fredag 19 mars 2010

Arm i rött trendigt pack

"Blått, grönt, rött eller vitt"?
"Vitt kan jag ta"!
"Suck..det tar alla..det tycker vi inte om *ler*..."
"Okej, ta rött då, så får jag väl ta o sticka ut lite" :-)

Ja, så slutade min dag igår och jag kom hem med en arm som var täckt av rött (snyggt) gips.
Historien innan var att jag hade halkat på rumpan utanför jobbet på den isiga gräsmattan och fick väldigt ont i min handled, så när jag igår inte hade kunnat göra så mycket på jobbet ringde jag vårdcentralen och fick en tid efter jobbet. Dem skickade mig till röntgen och därkonstaterade dem att det var båtbenet som hade en fraktur. Så två veckor med gips och sen ska jag på återbesök. Ser det inte bättre ut så, ja då blir det sex veckor till med gips. Då ska jag ta grönt haha. Nä skämt o sido...detta är inget kul alls. Ida fick hjälpa mig att duscha o tvätta håret igår kväll och Theodor klappade på mig när jag kom hem o sa "stackars mamma"... likaså idag när han gick upp var det, det första han sa..."Stackars dig mamma" och smekte mig på kinden. Underbara, kärleksfulla son!

Theodor o jag har samma motoril nu vid tandborstning i och med att jag är vänsterhänt och väldigt mycket sådan...och min hand är just gipsad i vänster så...ja, det är lite svårt och skriva, det kan jag glömma. Kunde inte ens skriva med den igår utan gips för "pincett-greppet" gjorde jätteont.
Bra att öva upp höger dock :-)


Så nu vet ni hut det ligger till och jag är glad jag har Ida här hemma som hjälper mig med ALLT och just nu känner jag mig även lite dum som inte kan lyfta upp Ville eller diska. Okej för att hon går hemma varje dag men NÅT vill man hjälpa till med och det brukar jag annars.. JAG är sån i allafall. Rättvisa i ärlighetens namn *ler*.

Nu ska jag o Theodor fixa oss inför våra "dagis-jobb" och idag är det kanske Theodor som får hjälpa MIG att fixa håret hihi. Lätt att lägga vax i en mohikanfrilla med en hand...not haha..
Ja herregud.. Men övning ger färdighet så...skam den som ger sig ;-)




2 kommentarer:

OnlyMe sa...

Fina röda Lolis....Puss O Krya på dig
/ Saris

Veronica sa...

Åh vännen där.. stackare..men du klär i rött *blink*