onsdag 24 mars 2010

Onsdag

Idag såg vi en fjäril! Samt lärde jag mig att det var tranor på himlen haha... Alltså är det vår på riktigt! Har ni en aning om apropå tranor.. Om ni som små fick hänga en strumpa på en speciell dag då tranan skulle komma o lägga godis i strumpan på natten?
Det minns jag vi gjorde hemma men ingen på jobbet hade hört talas om det :-)
Kanske något småländskt? Vad vet jag hihi.
Förresten, någon som har en sån där bärbar CD-spelare till övers osm bara ligger och inte används längre? Isf köper jag den gärna till billig peng OM den fungerar bra vill säga..
Behöver en till Theodor då vi åker bil och sen när vi ska till Sthlm i maj.
Han vill ju lyssna och det är ju inte alltid att vi vill höra på Pippi 25ggr om haha.
Theodor ville lyfta Ville men han fick endast om jag stod precis intill o höll lite i Ville. Så la han sig bakåt o Ville bara låg kvar o tittade haha.. Han trivs i brorsans famn o Theodor, han
bara skrattade o skrattade *myskillar där*
Theodor o Ville igår innan läggdags. De lekte med Byggare Bob hihi.
Ville gillade "Kranis" :-)

Detta är verkligen en av mina favoriträtter...hade lätt kunnat leva på detta
några veckor :-) Men helst med Kungsörnens snabbmakkisar till!

Theodor haffade kameran i kväll igen innan läggdags o tog kort på mamma

Nu väntar jag på frugan min...Hon är och har pass o jag har nattat barnen o ätit lite... spagetti o köttfärssås idag igen haha. Jaaa jag ville ha det! ;-P
I kväll är det "Efterlyst" så det blir täcke i soffan o lite glass tror jag minsann. Tycker jag e värd det för....för....eh...för.... För att jag e så kärleksfull hihi.
Ida är defenitivt värd det efter en timmes spinning!


Tjing!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Ohhhhhhhhh Va KUL att Bob leksakerna änvänds av ännu mer killar....Dem går i arv, Kul att Baileys paket till Ville blev uppskattat!!!!! KRAM sköna höna
S

Anonym sa...

Det är en småländsk tradition med tranorna :)

Anonym sa...

Ja det är småländskt me tranorna. Den kommer natten tills idag. Natten till våffeldagen alltså... Men har du tur så tar den Skåne inatt så ta du och häng upp strumpan inatt och hoppas på det bästa :) Kram Johanna