måndag 28 december 2009

Äntligen en vit jul!

Mitt långa fina inlägg om julen ville inte vara med på bloggen och därmed får jag skriva ett nytt och försöka igen *morrar lagom*. jag kommer därför inte skriva lika mycket för det pallar jag inte. Blir så arg när allt försvinner!
Jag måste i allafall säga att det var den mysigaste julen jag någonsin har haft i hela mitt 30-åriga liv vad jag kan minnas. Och tack vare att Theodor var hos oss denna julen också så var hela familjen samlad, vilket värmde extra i mitt hjärta.

Theodor var essad inför tomtens ankomst och han var så artig när tomten kom och berättade att lillebror minsann kunde prata. Bebisspråk haha. Han och Ville var de enda barnen denna kvällen och därmed fick de förstås flest julklappar också. Precis så som det ska vara *ler*.
Ville fick mest kläder och dessutom jättefina sångböcker med fina bilder i, så jag kan spela gitarr och sjunga för honom. Han fick också bitringar och en skallara bestående av tre nycklar som lät olika ljud men den var han rädd för haha.
Theodor fick lite kläder han också. Lego, utklädningskläder, pennor och dinosaurier var det dessutom i hans paket.
På julaftons morgon åkte vi massa pulka och hade snöbrottning ute i den härliga snön. Det har inte vart så här mycket snö på julafton på flera flera år vad jag kan minnas...så bäst att ge Theodor så mycket snölek som möjligt för man vet aldrig..Det kanske tar tio år till innan nästa vinter blir vit med mycket snö.
På juldagen regnade det jättemycket men vi hade dagen innan bestämt oss för att grilla korv i skogen precis vid havet, så på med kläder och in i bilen. Jag, Ida, svärfar Benny och barnen åkte iväg och gick sedan en halvtimme till platsen och sedan tillbaka. Theodor var jätteduktig. kallt och regnigt men inga klagomål från lille killen. Han åt tre grillade korvar med bröd haha. jag blev mätt på två. Han har verkligen alltid älskat korv. Kanske för att jag hade cravings på det när jag väntade honom? *s*.
På juldagseftermiddagen körde vi till Idas mammas släkt och åt julbord där. Ett kusinbarn som heter Johanna var där. Hon & Theodor lekte bra efter en stunds blyghet från Theodors sida.. maten var jättegod och vi åkte mätta och belåtna hem och la oss och sov.

På annandagen gjorde vi oss i ordning och sedan körde jag, Ida och barnen till Kalmar stad för att gå i centrum o kolla rean lite. Mycket folk och vi gick och kollade både klädaffärer och leksaksaffärer för Theodor inte skulle tycka det var tråkigt. Han är annars rätt rolig. Fyra år och redan tycker han det är kul att kolla kläder till sig själv. Hoppas han håller det intresset uppe!
Vi gick till hamnen där han fick provsitta på riktiga kanoner, vilket han tyckte var superspännande. Allt med pirater är ju coolt nu ;-)
På eftermiddagen körde vi till Idas pappas släkt på ytterligare ett julbord. Dit kom det dessutom en tomte med klappar :-)
Vi hade tagit med oss två klappar till dem var, men Idas släkt hade också köpt fina klappar till både Theodor och Ville. Så fint gjort. Blir varm i hjärtat. Alla, precis ALLA är så underbara i Idas familj. Är glad att jag är delaktig i den numera *lyckligt lottad*.

Theodor busade och stojjade med tjejerna i familjen och han var dessutom yngst, så han tyckte det var lite coolt att få vara med dem hihi. Dem spelade wii spel och lekte och sprang runt.
Ett wii-spel fick Ida av mig i julklapp med ett extra spel till - Fitness Plus. Hon fick dessutom en klocka hon suktat efter och en pridebiljett till sommaren 2010! *wihoo* :-)
Jag fick ett presentkort på en tatuering av henne, samt ett fint halsband från Designtorget och ett par läckra skor som jag såååå har letat efter i både helsingborg, Lund och Malmö. Men min storlek var slut...och Ida hade vart och köpt dem hihi. Blev så himla glad för alltihop!

Bilder kommer för jag antar att det var det som i mitt förra inlägg gick snett... så nu får ni texten, så kommer bilderna antingen i kväll eller i morgon :-)

Kram från en stolt mamma

Inga kommentarer: