onsdag 9 december 2009

Bojkottning av världens mysigaste tåg

Den 9:e december idag och tre dagar kvar till Lucia. En dag jag tycker är jättemysig och går gärna och ser ett luciatåg den dagen. Gärna på morgonen eller kvällen *mysigt*.
Hade köpt pepparkaksdräkt till Theodor som han skulle och ville ha på dagis då dem lussar... men så fick jag igår reda på att på att de inte ska ha något luciatåg?! Jättetrist tycker jag...

Det har de alltid haft innan på det dagiset (numera har de slagit ihop sig med andra)..och här i Lund har de också firande och efter alla sånger får föräldrar och barn lussefika innan föräldrarna drar vidare till jobbet. Sånt mysigt..
Nej, det tycker jag var väldigt dåligt! Lucia EN gång om året...Då kan man väl ha ett lussetåg för barnen? De tycker ju också det är skoj och mysigt att uppträda för sina föräldrar.

En diss till Växjö denna morgon!


Nu ska jag till jobbet och julpyssla hihi :-)

Inga kommentarer: