torsdag 17 december 2009

Julfest och snöyra

God morgon i snöyran!
Blåser idag och vitt är det på marken. Inte lika underbart idag som jag tyckte att det
var igår....men ja, det är ju vinter så! Bara att bita ihop och se glad ut *ler stort*.
Idag är det jobb som vanligt ju och efter det ska jag fixa Idas sista julklapp sen är alla fixade till
mina nära och kära. Bara sju dagar kvar nu *iiiiiihhhh...hihih*.
I morgon är det julfest på gymmet för alla på Fitness 24seven i hela landet. och festen hålls
på Grand Hotel i Lund, vilket är nära och bra för Ida och mig *skönt*. Det ska bli jättekul och
jag ser fram emot julbordet. Det är bara (oftast) gott en gång om året och jag har hört att
det ska finnas "allt" på detta hotell. Kan jag i och för sig tänka mig också *. Jag föredrar dock
bara Jansson, köttbullar och svampomelett...och allt snacks efteråt förstås :-)
Fredag i morgon igen sen och inget Idol!? Vad ska man hitta på då? Haha.. Nädå, så trist liv
har vi inte ,-) Vi ska ha vår vanliga mysfredag med god mat och en film blir det nog istället. Ida hyrde tre filmer igår. Två av Johan Falks filmer (Lina M, jag vet att du vill skicka och det är jättesnällt, men med vårt bredband så...ja...hehe) och sen hyrde hon öven Wallanders senaste "Skytten" som jag väntat på. Den såg vi igår och den får 4 av 5 plus. Undrar när den filmen kommer som jag är statist i...kanske till våren?... Ja, vi får se. Inte ens säkert jag syns, men kul hade jag den dagen i allafall och fick köra mil i en bil - ambulans, så jag struntar i om jag syns eller inte faktiskt. Hade gärna vart med och kollat inspelning till fler filmer. Man lär sig mycket.
Dax att fixa till dagens outfit och piff. Dock inte så mycket när man är på ett dagis med mössa, termobyxor, tjocka vantar, ganska fula vinterkängor och jacka uppdragen till näsan... men lite rouge skadar ju inte så det syns att man lever i allafall.
Grand Hotel i Lund

1 kommentar:

Lina sa...

aha då är ja me*S*

här kan du kolla står när alla e´wallander släpps, för du vet ju säkert titeln på filmen du e me i va*S*

http://cdon.se/film/title/search?q=wallander&page-size=15&sort-order=100