fredag 11 december 2009

Jullängtan

Guten morgen!

Kolsvart ute, som alla andra morgnar nu för tiden...och jag ser fram emot en mysig dag med kollegor & barn. För idag ska det bli pepparkaksbak! :-)
I början på veckan bakade vi lussebullar och ja...det blev alla möjliga sorters bullar haha. Luktade ljuvligt på hela dagiset och hur gott kommer det inte att lukta idag då!? *mmmm*



Alla dessa lussisar & peppisar ska vara till luciafirandet på måndag så magen ropar "Åh ge mig" till mig och säkert till alla barnen (och kollegorna också hihi).
Sen när jag slutar så är det hem som gäller och fredagsmysa med familia. Idol kvällen är redan laddad i mitt inre! *ler*.



Jag längtar jättemycket till julen nu! Dagarna innan då Theodor kommer vara så laddad och längtansfull, "charmen" (eller inte haha) att packa bilen full med grejjer och sedan invänta alla dessa klappar som barnen ska få öppna. Ja, i allafall MrT. Ville är nog mest storögd och ler åt alla som kommer honom nära *gullegris*.


Sen på själva julafton, att få se Theodor slita upp paket efter paket och le då han blir glad för något speciellt han har önskat sig..och sedan höra honom skratta och förmodligen gosa med Svea som han tycker så himla mycket om. (Svea är en shetland sheepdog).


Ida kom på en bra och kul idé för Theodor när han kommer nästa helg. Han älskar ju Pippi och hennes omgivning och att Pippi-kläderna med tillhörande peruk åker på rätt ofta...det vet vi vid det här laget. Sen att Pippi gör tokiga saker är ju fantastiskt kul för en fyraåring som gärna gör samma saker som sina "idoler" på tv/filmer. Så vad passar då inte bättre i julstöket än att Theodor glatt får ta på sig Pippi-kläderna och baka pepparkakor på köksgolvet! Haha..
Ja, jag tyckte det var en hur kul idé som helst och varför inte liksom? :-)



Självklart är golvet skrubbat innan dess och det är bara Theodor som äter pepparkakor i vår familj nästan, så han kan få sina pepparkakor som han bakat själv och lägga dem i sin Pippi-plåtburk som han gärna trummar på annars.
Ja, det ska bli kul att se hans min när han får baka på golvet och ja, det ska filmas hihi ;-)



Inga kommentarer: