måndag 21 december 2009

Snart jul

Snön ligger på taken..och endast jag är naken! Skämt o sido...Jag är defenitivt inte naken haha. Sitter och funderar på vad jag/vi behöver när jag o Idas syster ska åka till Ullared nästa gång. Hon har ju fått ny lägenhet i Lund. Eller ett rum i allafall och där vill man ju så klart ha lite grejjer till och för er som inte vart i Ullared på typ 5-10 år....Ni har missat något! Dem har jättefina saker. Dock hittar jag aldrig några kläder till mig, men till barn har dem jättefina kläder till mycket billiga priser.
Fleecefodrade regnställ som är finare (och billigare) än dem på tex. H&M för ca.150-200:- och strumpor för 10:- paret i jättebra kvallis. Jag kan inte säga att jag älskar Ge-kås framför H&M men jag tycker väldigt mycket om att åka dit!
Jag var ju där redan i september och handlade massor med klappar till barnen. Det var nog tur det för nu när Theodors pappa var där och skulle handla lego så fanns det nästan ingenting kul kvar. Så det gäller att passa på..och varför inte då handla i god tid när man ändå är där? Många förstår inte varför jag handlar så tidigt men jag tycker det är skönt att ha det gjort....+ att jag tycker det är så kul att fixa och grejja hihi.

Lego blir det i julklapp till Theodor och det gillar han.. sen så mycket annat också. Även kläder får han och det gillar han också. Igår tog jag upp ett par byxor som vart för stora för honom och han sa...Woow va fina dem var! Så kul när en 4-åring uppskattar kläder också och inte bara leksaker. Sen ska han få dvd-filmer. Jag (vi alla) samlar på Astrid Lindgrens filmer och dem vill jag verkligen ha i original. Jag älskar dem filmerna! Mest Bullerbyn och Lotta på Bråkmakargatan. Äsch...alla är ju bra! Hihi.


Tycker ni om Astrid Lindgrens filmer? Vilken är er favorit i så fall?

4 kommentarer:

Lina sa...

Jaaa vi älskar oxå dom, har me tänkt börja samla sen när L blir lite större, mina favoriter är bullerbyn och saltkråkan:)

Anonym sa...

Jag älskar dom filmerna, dom har verkligen alltid hängt med och är älskade av alla. Mina favoriter är Pippi och Nils Karlsson pyssling. Pussen LH

Emmelie sa...

Vi har precis köpt den sista så nu har vi alla!:-) Tycker dom är fantastiskt bra alla men Bullerbyn ligger nog ändå som en liten favorit!

Jessika sa...

Som sagt har vi alla nu, och jag har alltid haft Ronja och Rasmus på Luffen som favoriter.. Men även Bullerbyn för så skulle jag vilja bo... :)
God Jul på er och hoppas ni får en bra jul på Öland!!

Kramar från oss