onsdag 23 december 2009

En dag kvar...sen kommer tomten

Tjo!

Då var vi på Öland. Vi körde igår och mitt i det ganska så bra vädret som var, kom det massor med snö och mer och mer kom. Idas pappa körde som tur var och bilen var packad. Förutom med mig, Ida, barnen och Bennt så hade vi vagnen, väskorna med kläder och typ 5 kassar med julklappar haha. Fasen så mycket grejjer! Bilen gick fram i 50km/h på 110-vägen. Ibland t.o.m uppåt 60 ;-).

Vi hade lovat Theodor att sova hos Lovisa på Öland. Vi själva skulle sova hos Idas mormor i Kalmar. När vi var nära Kalmar fick vi reda på att bron kanske skulle stängas av. Theodor blev så ledsen när vi sa att vi kanske inte kunde köra över. Men Theodor fick bestämma vart han ville sova och det var ju så klart hos Lovisa på Öland, så Benny släppte av oss i Kalmar och sedan körde dem vidare till öland...och jo, de hann över bron :-)

Vi la oss ganska så tidigt igår och Ville som hade sovit nästan hela dagen, somnade kl.21 ändå som han brukar..och sov till 05.00! Sen vidare till 07.45 efter lite mat, så vi var utsövda idag.

Benny körde oss sedan till Öland och nu är vi här :-) Det var full sjå med att lägga paketen under granen när vi kom. Theodor hjälpte gärna till hihi. Det kommer bli en lång väntan i morgon till tomten kommer. Man minns själv hur man var *ler*. Men den som väntar på något gott... *ler*.

I kväll ska vi spela Bingo-lotto med Idas mormor och äta fläskfilé och hasselbackspotatis. Det ser vi fram emot. Har inte spelat bingo sedan jag jobbade på gruppboende för typ 6 år sedan. Då spelade jag minsann varannan helg haha. Se om man vinner några pengar. Det vore ju inte fel att få till ett par miljoner.

Ha en trevlig eftermiddag och kväll!
Nu blir det nog inget bloggande i morgon....full rulle hela dagen och jag vill inte spendera tid vid datorn på julafton :-) Då ska jag mysa med mina ällingar hela dagen!

Kram på er alla!

1 kommentar:

Veronica sa...

GOD JUL på er .ha en underbar dag