onsdag 30 december 2009

Planering

Snart är det nytt år och nya planer...
Vi börjar det nya året genom att fira tolvslaget hos min pappa och hans sambo tillsammans med min syster och hennes familj. Ida och Ingrid ska göra 3-rätters meny och det inkluderar bla. avocadosoppa med räkor till förrätt och något med älgkött till varmrätten... sen vet jag inte vad som ska hamna i magen. Det återstår att se hihi.

På nyårsdagen åker vi hem igen och sedan är det teater med Theodor den 2 januari i Malmö. Pippi Långstrump med alla hennes polare och poliser :-)

Helgen efter det ska jag och Lovisa till Ge-kås och "kolla läget"..Kanske spana på Morgan *fniss*.
Helgen efter det åker jag, Ida och Ville till Sthlm och stannar över helgen. Bara mysa...äta hotellfrukost och få bo hos Idas kompis Linda på Lidingö så då blir det promenad och titta på fina hus...Där skulle man bo :-) Hoppas jag möter min mamma-förebild, Pernilla W. Det skulle vara nåt det hihi. Henne diggar jag!

Helgen efter det får vi besök från Karlshamn :-) Två mammor som vi lärt känna som har en liten Ella på några månader. Det ska bli jättetrevligt! Kul med nya vänner här i livet.

Helgen efter det...den sista i januari, då åker jag till Sthlm igen för att gå på Nike-conventet. Det ska bli så kul! Ska ge järnet och shoppa Nike-kläder till grymma priser *längtar*.


Ja, sen är den månaden slut... I februari är Ville redan 4 månader och får prova lite gröt och annat smått och gott. Ska bli kul men shit...Fyra månader alla redan! han låg ju nyss inne i magen och sparkade?!
I februari ska dessutom en liten bäse kika ut. Olivia på mitt gamla jobb ska få en liten kille så det ser vi fram emot hihi.

Nu är det dock fortfarande december månad och i morgon ska jag ta en 2-timmars promenad med Ville på förmiddagen sen ska jag jobba hemifrån.
Ingen träning denna veckan men nästa vecka ska jag köra på julschemat. Sen börjar ju nya terminen snart igen. Då är det träning och LÖRDAGSgott som gäller och inget annat.
Har vart duktig denna veckan och inte ätit något sött och havregrynsgröt till frulle. Okej, det är bara onsdag i morgon haha...men tre dagar utan en nerslinkande lussebullem en liten glass fårn fysen, en pepparkaka från burken, en salt pastill och några chips i från skåpet... det är bra jobbat från en gottegris som jag *ler*.


Nu är det kudden som ropade hörde jag...sååå....Natti natti!

Inga kommentarer: