torsdag 17 december 2009

Köttbullar men ingen Jansson

Torsdag kväll och i morgon är det planering på jobbet hos en av mina kollegor.
Efter det blir det fix med klänning och massa sånt hihi..sen bär det av på julbord. jag insåg
dock idag att jag blir alldeles för mätt för fort av julmat. Vi hae jullunch på jobbet idag med
köttbullar, korv, sill och ägg mm... Och barnen åt ju mer än mig! T.o.m senapssill åt vissa och när
jag såg det satt jag bara och gapade haha. Inte ens jag gillar det.
Jag tycker man plockar på sig så många olika saker (vilket som iof är meningen) så blir det så himla mycket att man blir kräkmätt efter en omgång. Då ska man helst ta om en gång til lför att visa att, "jodå, det var jättegott". Oftast är det också gott men ja....det är mäktigt.
Det ska i vilket fall bli jättekul i morgon kväll och jag ser fram emot det. jag lovar att kameran ska med och självklart ska vi fota så ni får se hur fina vi är hihi.
Nu är det i allafall dax för mig att läsa min nya Mama-tidning som kom idag. Lite bilder nedan följer på hur skåne ser ut just nu..och så en bild på vårt lilla julbord vi hade på dagis :-)




Älskar vintern när det är sånt här väder...runt -5 grader och sol med snö.
Kläderna blir rena, man kan åka pulka och det känns skönt i luften *aaah*.


Jullunch på jobbet idag


Ida hade gjort fin middag och köpt vin idag för att fira
hennes lillasyster Lovisa som idag fick lägenhet i Lund.
Mitt i stan också *tur*.
Så välkommen till skånelandet LittB! :-)

Natti natt


4 kommentarer:

ღ MolnTuss ღ sa...

Härligt med snö :-) Här är det -10 & blåser som fasiken...Kallt om näsan :-D Lite lite snö har vi fått....Mumms med Julmat...Jag längtar till Julafton :-) Kramisar på er ღ

Idis sa...

Grattis LittB till att du fick lägenheten=)

Idis sa...

Grattis LittB till att du fick lägenheten=)

Lovisa sa...

haha tack carola :) het jag är på bilden...