tisdag 15 december 2009

God morgon!


Ibland är det bara för skönt att lägga sig i vettig tid. Som igår när jag höll på att somna så fort jag satte mig stilla. Och givetvis somnade jag på min lunchrast i soffan i personalrummet. Så skönt.

Man brukar se på resten av personalen om dem också sovit när rasten är slut hihi. En gemensam nämnare som vi har på vår rast ibland kan man säga :-)


Igår när jag kom från jobbet hade Ida tappat upp ett varmt bad åt mig som jag och Ville kröp ner i en stund. Han tycker verkligen om att bada. Ser hur han njuter och ler nästintill hela tiden. Hon lagade sedan mat och sen var det ju kväll... Jag gick med Ville till Nova innan stängning och köpte mig att par termobrallor i softshell-material. Mycket sköna och ett måste med varma brallor på jobbet.


Kom hem igen och Ida gjorde ordning glögg och tog fram julgodis, lussebullar och pepparkakor och på datorn såg vi (eller rättare sagt Ida såg) Johan Falks andra film "Vapenbröder". Själv tog jag täcke och kudde och la mig i hennes famn och somnade ganska så fort. Jo, jag hann borsta tänderna innan också ;-)

Jag behövde det och jag har sovit gott hela natten...men idag känner jag mig lite febrig? "Ångig" i kroppen liksom. Får se hur dagen blir. Nu ska jag i allafall fixa till mig och sen köra dit.

Än ingen snö här. Bara lite fjuttpuder här och där. Det var dock mysigt igår när vi firade Lucia på jobbet.

Inga kommentarer: