torsdag 3 december 2009

Kalas

Kalasdax för fröken på jobbet...och då får man tydligen välja maträtt själv den dagen. Mmm...det tåls att tänka på hihi ;-)
Idag blev det i allafall fläskstek med brun skysås, potatis, inlagd gurka, röd vinbärsgelé och kokta morötter. Mmm...jag nästan dreglar på hur gott det var haha. Till efterätt blev det glass och inte vilken glass som helst. Födelsedagsfröken hade lyckats köpa min favvoglass - "Rocky road" med maschmallows i. Vilken dag! :-)

Idag när jag slutar ska jag hämta älskade hjärtat på dagis och sedan sk vi hem till våra andra hjärtegryn som njuter hemma. Man saknar dem när man jobbar heltid, det är en sak som är säker! Men i morgon är det helg igen och fredagsmyset väntar för oss alla. Det får nog bli en film i morgon kväll på Theodors nivå med en massa "poppisar och shippidippisar". Det gillar vi alla. MYS är vårt gemensamma motto i vår familj. Mys och kärlek till 110%.

På söndag ska jag lämna Theodor hos sin pappa och då ska jag ta med båda barnen på tåget till Växjö. Idas längsta timmar utan lille plutten hihi...men då kan hon njuta i fulla drag med träning, solning, ett skönt bad med peeling och kanske t.o.m kunna få sova en timme på dagen *lyx för tillfället*. Ville är nämligen som Theodor när han var liten...och sover gärna inte på dagen, om man nu inte går med honom i vagnen eller kör bil men då kan man ju inte vila själv direkt ;-)

I Växjö ska jag denna gång inte träffa mina släktingar som man alltid annars gör om man åker till hemstaden. Jag har ju många vänner också som jag inte träffat på två år typ och som jag saknar massor! Så jag och Ville ska umgås med Sara och Pernilla denna dagen....och nästa gång, ja då får jag boka in med två andra vänner. Uppdelning haha. Jaa, men man måste ju! Hur sjutton ska man annars hinna träffa alla.....och ni är ju hjärtligt välkomna till oss också i Lund ;-)

Jättemätt och belåten...och snart dax för mellanmål!? Gud, man bara äter ju när man jobbar på dagis haha.. Ja, idag blir det minsann ingen macka för mig inte. Fortfarande proppmätt efter all mat vi åt. Vi har en toppenkockerska i köket! Hejja A-B!!! :-)

Tjingalong!

2 kommentarer:

Veronica sa...

Mysigt med en Växjö vistelse..
Ser ut som ni alla mår fint och härligt att läsa att du trivs så bra på jobbet...

Hoppas vi kan ses snart.
MISS U

sara sa...

Hej Lolis!
Älskar Dig
Ses på Söndag! Längtar SÅ!

Puss