tisdag 1 december 2009

1 december

Middagsdags och här på jobbet luktar det fisk *mmmmm*... Någon slags fiskgryta tror jag minsann. Det gillar jag!
Vi var så duktiga ett tag, jag o Ida på att göra matschema och det ska vi bli igen för vi åt bättre mat + att vi inte gick och småhandlade massa matvaror hela tiden. Snart så blir det ändring på torpet och vårt goda matschema återkommer :-)

1 december idag och Theodor visste precis vad han skulle få göra då han vaknade. Han hann knappt vakna till förrän han skulle öppna sina chokladkalendrar haha. Så klart! Minns själv då man var liten och varje dag var ju en spänning...även om man visste att det fanns en smarrig chokladbit i varje lucka ;-)
Filmade honom i morse lite men det kommer senare. Är ju på jobbet nu och magen kurrar. Snart får jag äta...men först rast :-)

I kväll ska jag ha boxpass igen och hoppas HOPPAS att fler handksar och mitsar har tillkommit. Förra veckan var det 38 stycken deltagare, vilket var superkul verkligen då maxantal är 40 på boxpassen. Men de hade missat att köpa in fler...så det fattades någon och det är inte kul att neka folk när dem vill träna.

I morgon är det redan onsdag igen och sen på torsdag kommer Caroline och Lotta på besök. Två tjejer som vi lärt känna på qx faktiskt (en hbt-sajt) och de var hos oss på fest samma dag vi hade plussat på graviditetsstickan. Ingen öl för Ida den kvällen men ingen visste hihi..
Förra veckan var vi i deras fiiiina hus i Dalby och de hade precis vår stil så vi trivdes väldigt bra hos dem hihi. Sen på torsdag kommer dem till oss och äter kvällsmat. Ska bli trevligt! Kul med vänner i samma sits som oss tycker vi.

Tack för era kommentarer i min nya blogg! *glad*

NU ska jag ta och äta lite sen är det dax att leka ute. Tur jag har min nya varma, goa jacka på mig *brrr*...Idag är det faktiskt lite kallt ute. Växlar väldigt mycket..men nu är det ju december så... Snart kommer väl snön också! *Hoppas det för alla barns skull...och oss vuxna också som är lekfulla hihi :-)

Kram/ Mamma Carola

2 kommentarer:

ღ MolnTuss ღ sa...

Hej Gumms !

Nu har jag grejat lite , hoppas det blev bra :-) ?

Kram

madde sa...

hej kära vänner!
lala kalender är ett måste för min lilla älskling så jag gick och köpte en till henne idag, en med nalle phu på hon älskar ju både disney och choklad så hon kommer bli glad när hon ser den i natt när hon kommer hem från jobbet.
Kul att ni har hållt kontakten med Lotta och caroline dom verkar va så himla goa, precis som ni är ;)
Väntar dom oxå barn?
Ha det gott vi höres,
ps. ni glömer väl inte julbaksdagen den 13:e?
KRAAAAAAM :o)