söndag 20 december 2009

Underbara vackra vinterland

Till min stora lycka blir det *peppar peppar* en vit jul! SÅ underbart mysigt att det finns inte.
Jag har nog inte sett så här mycket snä sen jag var liten alltså...som då även legat kvar. Vi bestämde igår kväll när Theodor lagt sig att att "i morgon måste vi åka pulka". Sagt och gjort så blev det så idag, men ändå inte riktigt som vi hade tänkt oss...
jag och Theodor gick ut för att sopa/skrapa bilen medan Ida gjorde ordning Ville och sig. Theodor hjälpte mig med glädje och jag bara log när snön skrapades bort. Nof första gången jag ler när jag skrapar is och snö hihi. Theodor fick med stor lycka sitta på motorhuven och sopa snö från framrutan haha. Vi kom sedan på att det inte gick att köra så vi sa vi skulle gå en promenad istället och lämna hunden Lego (som hade sovit hos oss i natt). Då fick ju ändå Theodor åka pulka och han var nöjd över det som tur var :-)
Men Ida fick vända i korsningen för vagnen rullade knappt inte, så vi gick själva och mötte upp Madde & Ullis som kom med gåendes med en pulka också... och dem skulle också till pulkabacken så ja...jag och Theodor åkte med Madde till St Hans backar som det heter.. jag har aldrig tidigare vart där (det ligger bara 5 minuter från oss) men guuud vilka pulkabackar! Det var som Sälen fast mindre backar typ hihi. Höga backa som gick undan och vi hade superskoj!
När vi sedan kom hem kalla och hungriga, åt vi mat och Theodor var så nöjd. Då överraskade vi honom med en grej han skulle få göra..- Baka pepparkakor på golvet! Och vem gör inte det om självaste Pippi Långstrump! Haha... Så på med Pippi kläderna och ut med vaxduken på golvet, sen var det bara till att börja baka *ler*. Vi hade jättemysigt och sa det att tänk sen var mysigt att lägga ut denna och bara peppisar med alla våra barn sen varje år innan jul *mysvarning*.
Sedan blev det bad för MrT och bolibompa samt saga....sedan fick Ville också ta ett kvällsbad med mamma Ida innan läggdags.
Så nu sussar våra prinsar sött och vi ska äta lite kvällsmat och kolla på Johan Falk filmen "Leo Gaut". Mysigt!
Just nu fick jag höra av Ida att jag tydligen skriver ordet MYSIGT i min blogg väldigt ofta...men hihi.... det är ju det! Vi ÄR ju familjen Mys så.. Ja *ler*.
Här kommer lite bilder från vår MYSIGA dag! :-)

Denna fantastiska utsikt vaknade vi till idag.
Theodor sopar snö hihi

Ida kämpar med vagnen i all snö

Theodor superglad för all snö hihi

Uppe på toppen i St hans backar. Det ser kanske inte så högt ut på bilden dock...

...Men det var det! :-)

Kolla in så mycket snö. Går till knäna på Mr T

En underbart lycklig Theodor baka pepparkakor *fniss*

Mästare på att kavla deg måste jag säga. Bättre än mig haha.
Ursäkta min snygga möss-frilla efter dagens pulkaåkning :-)
Theodors peppisar. Enbent Pippi..men vad gör väl det+ :-)

Ida gjorde smarriga små kladdkakor. Den närmsta har polkagriskross på sig *mums*


Ville ser chockad ut ...som vanligt på bild haha.. men han älskar verkligen att bada!


Natti natti!











2 kommentarer:

Agge sa...

Ni har det så himla mysigt!
Ni är så fina allihopa.
Älskar din blogg Lola, blir alltid så glad!
Ta hand om varann & mys massa i jul.
STOR kram från din Nikesouli

Lola sa...

Agge: Jaaa, vi har det mysigt *ler* och jag är så lycklig!
Ta hand om varandra ni också i jul och ät mycket gott hihi.
STOR kram tillbaka från din lilla Nikesouli :-)