tisdag 15 december 2009

Sjukstuga

Så var det, det här med att börja nytt jobb och bli sjuk för att inte immunförsvaret finns. Idag var det min tur att få gå hem från jobbet yr i huvudet med feber och lite ont i magen.
Det är alltid så (för mig i allafall) när jag börjat jobba med barn. Att en dag i början smäller det. Jag tog mig till jobbet i allafall men de tyckte inte jag såg så piggelin ut så 2 timamr senare låg jag nerbäddad i soffan med fluffigt täcke och en film - "Flickan som lekte med elden". Enligt Ida somnade jag efter ungefär tio minuter och sov sedan i tre timmar. Inte likt mig. Är fortfarande varm.
Sen hade skruttan gjort ordning ett mini-julbord till oss med köttbullar, lax, ägg och sill. Sill är inte min grej men jag tog en bit i allafall :-) Det är som med barnen - smaka kan man ju göra.

Nu är Ida ute och går med Ville. Hon skulle ner och hyra film i stan - "Skytten" som är Wallanders nya film. Jag ville så gärna se den men så ringde hon och sa att den släpps inte förrän i morgon. Typiskt. Så snäll hon var som gick ända ner dit för den sakens skull. Ja ibland är man bortskämd....Eller ganska så ofta om jag ska vara ärlig *ler*. Men det är väl så när man har någon som älskar en?

1 kommentar:

Lina sa...

Ja har ju sagt att om ni vill ha filmerna så har ja dom ju på datan*S* bara o skicka hehe:)