fredag 18 december 2009

Biokvällar framöver

Snart nytt år och därmed brukar det ju bli många nya filmer på den vita bioduken. En av dem är Avatar som har premiär idag. En overklign film som jag i själva verket inte skulle betala hundra spänn för att se på bio. Men igår (som alla andra dagar) lyssnade jag på www.rixfm.com och hörde en recension på filmen. Tjejen som recenserar brukar vara "kräsen" men denna fick 5 av 5. I topp med andra ord, så under min hemfärd från jobbet igår så hmm:ade jag lite och ändrade nog på mig lite. jag vill nog se den...och då till min älsklings lycka, för hon vill verkligen se den.

Ett par andra filmer jag väntar på att få gå och kolla på är "Snabba cash" som har premiär den 15 januari och "Flickan från ovan" som har premiär den 29 januari. Och till Theodors lycka så måste vi ju också gå och se på "Alvin och gänget 2". Den har premiär på juldagen alla redan. Det kommer ju inte filmer på bio för honom så ofta så när det väl gör det tycker jag det är mysigt att få gå och köpa lite popcorn, lite godis och mysa ner oss i varsin röd biofåtölj. Det tycker MrT också.

En annan film som har biopremiär den 12 februari är "Farsan". En ny film i regi av Josef Fares som i sin tur regisserade "Jalla jalla". den gillade och gör fortfarande, så den måste jag gå och se.
För er som känner mig vet att jag älskar svenska filmer. Så vem är gladare än jag när det kommer två svenska filmer i februari hihi. Förutom Fares film, så kommer även "Kärleken". En film med bla. Tuva Novotny och Stefan Sauk.

Sen för alla er (inkl mig själv) som älskar det gröna träsktrollet Shrek, kommer nu den fjärde filmen. Jag älskar alla de andra tre filmerna, så jag ser fram emot, Shrek och den coola dumsnälla åsnan. "Shrek forever after" har biopremiär den 23 juni nästa år.

Vad gillar ni för sorts filmer?

1 kommentar:

Lina sa...

här kommer flickan från ovan ha premiär 5/3-10 är de sån skillnad på städerna??