lördag 16 januari 2010

En lördag i storstan

Hej hopp!

Efter en dag på stan (09.30-17.30) så sitter jag nu i mysbyxor hemma hos Linda & Jonas igen. Det är verkligen REA här i Sthlm. I vissa butiker har de 50% i hela butiken, i någon annan har dem 70% i en stor del av butiken och många affärer har halva reapriset. Fina plagg också. Jag brukar aldrig hitta något på rean annars. Jag hittade lite plagg till barnen (ovanligt va hihi) och tre Björn Borg hipsters till mig. Ett par randiga, ett par röda och ett par turkosa. Jättefina :-)

Ville fick en rutig skjorta från Mexx och Theodor en rutig från Esprit. Reaplagg och billigare än på Name It som jag tidigare hittat skjorta på. Dessutom hade de halva priset på Lacoste piké till barn så jag köpte en rosa till Theodor. Han hade en när han var liten och han passar i rosa så.... Dessutom så tycker han om det också. Bra hihi. Så jag är mycket nöjd med dagens inköp.

Vi hade en mysig lunchdate med Idas vänner som numera bor i Sthlm. Det var Ida, jag, Linda, Susanna, Emma och Sara. Sen som grädden på moset kom även min faster Nonne förbi och tog en liten lunch hon också och satt ned och pratade en stund. Såå trevligtoch jag blev faktiskt varm av detta. Jag har inte känt henne så länge (lite invecklat) men jag är såglad att hon alltid vill ses när jag väl är uppe i Sthlm och hon vill gärna komma ner till skåne också och hälsar på. Hon ville hålla Ville också satt o gosade med honom *glad*. Hon är så glad för min och Idas skull.
Har två fastrar till som också är underbara och sällskapssjuka :-) Tack Nonne för att du kom!

Nu är vi som sagt "hemma" igen och Linda & Jonas står för maten i kväll...igen ;-)
Ida & jag är som på hotell...vi bara softar...skönt. Thaimat blir det i kväll och nu under tiden skulle jag lägga in lite bilder som jag skrev innan...men så hittade inte Jonas sladden så bilderna får vänta ytteligare lite till. Får ta det när jag är hemma istället.

I morgon går tåget från Centralen kl.08.30 om SJ sköter sig....man vet ju aldrig med dem *grr*.
Hemma i Lund i vettig tid och på eftermiddagen kommer prins Theodor. Har saknat honom.

Nä...nu ärdet dax för thaimat och sen lördagsgodis & chips :-P
Lördagsmyyyyys ju!! *hihihi*

Inga kommentarer: