torsdag 21 januari 2010

Kortisdag

God morgon!
Klockan är 06:10 och jag o Theodor sitter vakna...
Jag gick upp för att tvätta håret och då vaknade så klart Theodor. Så nu kollar han Barnkanalen o jag passar på att skriva ett morgoninlägg medan mitt hår torkar.
Idag är en kort jobbdag *ganska skönt*. Jag ska nämligen till tandläkaren innan lunch för att nån liten gubbe (möjligtvis självaste tandläkaren) måste ha gjort något fel sist jag var där och lagade min visdomstand. hade ju vart lättare att dra ut en sån onödig tand tyckte jag då dem gjorde det innan med en, men denna gick tydligen inte för att rötterna gick som krokar, dvs helt böjda.
Så jag fick sprutor, två stycken för att den första tydligen inte tog tillräckligt bra.. men efter två stycken var jag förlamad i halva ansiktet och långt ner på halsen (??nästan rädd).
Dem lagade den och bedövningen tog ovanligt lång tid att släppa. När den väl släppte på kvällen så kändes det inte okej i min käke och gör fortfarande inte.
Det känns nämligen som jag har ett konstant motstånd där..som att det typ sitter ett gummiband och när jag gapar minsta lilla så får jag "ta i" för att gapa. Liksom det känns som det är motstånd när jag gapar...och när jag sitter och inget gör med munnen...typ nu, så känns det som nån trycker in ett finger i sidan långt bak på kinden. Så ska det väl inte vara?
Synd man inte kan stämma folk här. Kunde ju blivit riktigt rik om jag bott i USA nu. F-n ;-)
Så vi får se hur det går....
Efter tandis ska jag i allafall hämta MrT på dagis och sen ska vi hem och hämta Ida, Ville och Lovisa för att sedan blir det IKEA till Theodors lycka hihi. Han gillar IKEA och har gjort sedan han var 1½ och började hämta IKEA-katalogen och satt & bläddrade i och hade jag dem, så tog han den och gick iväg och tittade i långa stunder :-)
Vi ska dit och handla lite till Idas jobb samt lite smått till oss.
Ska även in på Stadium o kolla skridskor till honom & mig. Jag fick en bonuscheck där från på 630 spänn så det är ju en bra rabatt också.
I kväll är vi alla hemma *mysigt* och det värmer mitt hjärta. Var så jobbigt igår när Ida gick o tränade när Theodor nästan hade somnat och en Ville som gärna ligger vid tutten hela tiden. Lätt för en annan haha.. Ja, men nu gick det ganska bra i allafall. Först gallskrek han efter ett tag och dessutom blev han vettförskrämd när jag hostade en gång och var stel som en pinne och alldeles knallröd av skrik & skräck.
Ibland önskar man att vi båda kunde amma. Vore ganska enkelt då...
Next time...Maybe ;-)


Denna teckningen hade Theodor på sin hylla igår när jag hämtade honom. Det är Ville hihi.
Theodors fröken hade ritat den och jag tyckte den var söt. Ganska lik på uttrycket -rädd!
Alltid liksom *s*...

Inga kommentarer: