tisdag 5 januari 2010

Kvällsord från Lund

God kväll gott folk!

Mätt och belåten efter fyra bullar som lätt som en plätt slank ner i magen hihi.
Onka skulle komma hit i kväll en sväng och hälsa på utan barnen. Hon ville hälsa på Ville, då hon fortfarande inte träffat honom och nu är han ju redan snart tre månader.
Ville fick en jättefin långärmade tröja från P.o.p. En tröja med bilmönster som gick i färgerna grått, svart och vitt. Låter kanske trist men den var jätteläcker! Tog foto på den men har inte fört över bilderna än så ni får snällt vänta ;-)

Onka hade turen som kom jut idag då jag hade bakat kanel-och vaniljbullar, så fem minuter efter att hon kommit innanför dörren var det dags för bullarna att gräddas. Doftade underbart och smakade ljuvligt *mums*. Bullar är alltid bra att ha i frysen om det kommer gäster...och i morgon komemr Olivia och hennes syster förbi en sväng för dem vill också träffa Ville. Olivia är min fd. kollega på skolan jag jobbade på och hon ska få bebis om drygt en månad. Spännande! Vet dock att det är en liten kille så Ville får ytterligare en liten killkompis.

Nu när alla bebisar har fötts så är det nytt år och nu börjar all istället att fylla år. Redan gått ett år från att första lille killen Emanuel kom. Det är för övrigt Onkas son. Han blir 1 år i februari så då blir det kanske 1-årskalas *ler och blinkar till Onkisen*.

Nu är det dags att avsluta denna dagen med ett par ord som finns i mitt huvud ofta...

Amor Vincit Omnia

1 kommentar:

Onka sa...

Tack för en trevlig em/kväll med er.
Supergoda bullar -farligt för mammahullet man har kvar..suck suck.
Men så gott!
Vad roligt att ni gillade tröjan :) roligt då man ger saker som uppskattas.

Som jag skrev i eran andra blogg är ju Ville en riktig charmör och tiden den bara rusar,sjukt fort.

joo jag nämnde väl eller hörde du inte det Lola-ang Emanuels 1årskalas..att ni skulle komma :)?????

Kramar till er