torsdag 28 januari 2010

Torsdag morgon

God morgon!

Klockan är halv sex och jag sitter här med Theodor i soffan bredvid mig. Han har sovit dåligt i natt...kan nog vara vaccinet han tog igår. Spruta nummer två för svinsjukan. Ida var med honom och han hade inte visat en min. Ida blev impad haha. Kanske för att hon själv berättat story om att hon var livrädd och alltid sprang och gömde sig när hon skulle till doktorn då hon var liten.

Efter sprutan gick dem till bibblan och lånade böcker. Theodor lånade några till sig också, så det blev en spökbok igår kväll till nattningen :-)
Jag kom hem i ganska vettig tid igår med tanke på hur vädersituationen såg ut när jag slutade jobba. Jag hade stängning igår och det var snö som yrde överallt och iskallt.
Ida skulle iväg och ha pass på kvällen och tog faktiskt bilen. Gick inte att cykla. Jag nattade Theodor redan kvart över sex för han var jättetrött och mycket riktigt somnade han gott inom en halvtimme.

Ville och jag tog lite kort...eller jag på Ville hihi.. Sen tog han o jag ett långt bad på 45 minuter. Det gillade han. Han älskar att bada och det är så kul att se honom. Ibland tar vi ett litet dyk också och övar babysim hihi. Lite för grundt egentligen men ibland går ett dyk bra.

Torsdag idag och ja, inget speciellt händer.. Theodor kommer nog vara lagom glad idag när han sovit så dåligt i natt så för honom blir det tidigt i säng i kväll. Ida & jag ska se på Johan Falks sista film och ha lite torsdagsmys eftersom jag ine är hemma i helgen. I morgon åker jag nämligen till Sthlm igen. Dax för Nike conventet som äger rum varje år. Sjukt kul!
Jag åker tåget upp och med erfarenhet av SJ så tänker jag ha med mig en fet matsäck med både frukt, mackor, risifrutti och godis i. Man vet aldrig om man blir stående någonstans i skogen och då är det mindre kul. Speciellt nu när vädret är som det är också.

Nu ska jag försöka sluta gäspa och fixa ordning mig inför jobbet. Theodor är redan klar nu och sitter i snygg i röda stuprörsjeans, vitt linne och sin nya skjorta på sig. Ja, jag får nog ta ett foto på coolingen och lägga in i kväll....tillsammans med Ville bilderna jag tog igår :-)

Ha en fin dag allesammans!

5 kommentarer:

ღ MolnTuss ღ sa...

ღ Ha en trevlig dag & Underbar resa till Sthlm i helgen kram ღ

Carola sa...

Tack så mycket!
Ja jag hoppas att helgen blir full av inspiration och lite shopping av nya Nike kollektionen :-)

Kram Carola

Anonym sa...

Hej Love
Haha, Ja SJ känner vi till, Om tåget ens kommer så får man räkna med timmars försening som vädret e nu...GALET mkt snö!!!!

Lycka till! Puss från oss lite halvhängiga!Sara

Anonym sa...

Icke att förglömma att mellan sprutan och biblan gick ida och mr.t till frackkompaniet där jag fanns och tutade i teto att kungen och drottningen bor i huset bredvid af-borgen. han blev mäkta imponerad, sen ville an även gå upp och titta på törnrosa, som ju bor ovanför frackkompaniet :) kramar sanne!

Anonym sa...

Du skriver dem varje gång som det ska vara de...irriterande ;-)..