fredag 8 januari 2010

Planering i Lund

Idag ska jag jobba hemifrån. På ett dagis? Undrar ni då.
Mmm..det är planering som gäller. En gång i månaden har vi planering hemma hos någon av oss som arbetar, och idag föll det så fint hemma hos mig :-)

Så jag ska bjussa på frulle och lunch + fika för min lilla älskling har köpt gott fika och igår bakade hon dessutom sockerkaka. Gulligt gjort, hon som inte ens ska vara hemma.

Så nu håller jag på att förbereda en maträtt. Ganska gott faktiskt (tycker jag) och dessutom smidigt. En rätt med ris på botten i en form, över det stekt kyckling i bitar. Över kycklingen lägger man champinjoner och bacon klippt i bitar och innan man svischar in formen i ugnen så häller man på matlagningsgrädde *mmmmm*.
En kollega fick äran att välja mellan tacos och detta...och efter om och men så ville hon testa något nytt :-)


Så nu ska jag fortsätta här och även baka scones till frukost som vi ska äta när dem kommer om en timme....Oj, om en timme!


Bye bye!

Inga kommentarer: