onsdag 20 januari 2010

Trött o....trött.

God morgon!

Idag är jag sjuuukt trött. Jag vaknar tidigt, upp o jobba, sen ha pass och sen hem när barnen och nästan frugan också) sover. Det är inte kul.
Jag vet att det är många som har värre än jag. karriärsmänniskor som jobbar röven av sig och nästan aldrig är hemma med sin familj....och som trivs att ha det så. Men jag trivs inte med det. Jag är alldeles för hemmakär för att vara borta på kvällarna. Ont i hjärtat - aj.


Så därfrö beslutade jag igår mitt i ingenstans då jag var på jobbet, att nästa termin tänker jag inte ha några pass. Det räcker med att ha möte varannan vecka på jobbet och komma hem strax efter halv nio. Men nu har terminen just börjat och jag kommer instruera fram till sommaren.
Så får det bli. Tror jag. Det känns så nu i allafall och jag tycker inte om att ha något inbokat varje vecka som jag måste gå till. Då tränar jag hellre själv då och då...och fler promenader får det bli istället. Saknaden till min familj övertar helt enkelt. Toffel? Nää, bara hemmakär och alladeles för gosig hihi.


I kväll är det Ida som är iväg och kör spinning istället och i måndags var det möte. Denna veckan har varit intensiv. I morgon torsdag har vi i allafall inget inplanerat + att jag slutar tidigt. Ska hämta Theodor redan efter lunch i morgon *mys*.

Nu är det dax att väcka Mr. Han vaknade igår kväll strax innan tolv och sa att han mådde illa. jag fick kalla kårar....MAGSJUKA!?? Men nä...han ville ha vatten och sen somnade han om till min ljuva stämma till "Nu i ro, slumra in" som han älskar när mamma sjunger *ler*.
Så ja..det återstår väl att se hur han är när jag väcker honom. Det går ju sån skit nu...och på dagis o allt....blä.
Nu kom han visst här....pigg som en nötkärna som vill på gympa på lördag med Lovisa hihi.
Ja, det här blir bra..Nu drar vi morgonfixet.


Önskar er alla en ljuvlig dag!

Kram

1 kommentar:

Agge sa...

Snart är det helg igen så då är ni ju lediga båda...=)
Stackare att jobba så mycket!
Mys massa med din fina familj min vän.
*Varm kram i snörusket*