måndag 18 januari 2010

Nyss grönt...Nu vitt

Neeej...Ännu mer snö! *suck*. Nu räcker det tycker jag. Nu vill jag ha töväder och sol. Lite värme mot alla väggar man går förbi så man kan lapa sol och känna hettan i ansiktet. Byta ut skinnjackan mot vinterjackan och ta på tunnare vantar och lägga undan de tjocka otympliga i källaren... Men ja, än är det bara januari så det lär ju dröja till åtminstone slutet på mars...
...Men ändå... tänka, längta och drömma kan man ju alltid göra *ler*.

Kul för barnen i allafall som kan leka i snön på dagis och vem vet...vi kaaanske hinner åka skrillor också innan isen blir för tunn. Nu kör ju bilar på den så än så länge är den tjock så det räcker.

Idag blir en lång dag för mig. Jag hade missat läsa i min kalender att vi har möte i kväll efter jobbet + att vi ska ta igen två timmar som vi missade då det var snökaos och vi valde att vara lediga den gången. Man får ju alltid ta igen det så det ska vi göra i kväll... Det innebär att jag har stängning kl.17 och efter det möte till kl.20. Efter det har vi de andra två timmarna så ja... Klockan 22 slutar jag i kväll. Jippi!! *not*.
Går från jobbet när familjen sover och kommer hem när de sover.
Men men...sånt är livet :-) *ler och ser glad ut*.

Till helgen får vi besök av en familj från Karlshamn. Jessika, Emmelie & lilla Ella. Det ser vi fram emot. Theodor tycker också det är kul när vi har besök. Då har han ju dessutom chansen att byta om till alla tio ombyten av maskredkläder också och visa upp...haha...för det är en klassiker när vi har folk här hemma. Han är "Theodor" för att sen komma ut och vara "Ben10" för att sen komma ut till oss som "Pippi"..."Pirat"..."Riddare"..."giraff"..."hund"..."gris"...."älg"...mm...haha.

Blir han skådis måntro? *s*


Nu är det i allafall dax att väcka min stora prins för att sedan bege oss till dagis bägge två.
Han till sitt och jag till mitt.


Ha en fin dag allesammans och håll tummarna för att jag inte ska somna i mötet i kväll :-)


Kramen bananen

Inga kommentarer: