onsdag 27 januari 2010

Snöoväder

Jäkla skitväder!

Ja, nu är jag trött på att behöva ta på sig hur mycket kläder som helst. Vill ta på mig min skinnjacka med snygga jeans och matchande scarves med skor. Åh...Alla mina converse! Längtar tills de får åka på mina tassar. Bara ett par vita som fattas :-) ..och ett par blå....och ett par rosa haha. Sen är jag nöjd med min conversesamling.
Men titta ut! Ja, det är jättemysigt att ha picknick med matsäck och pulka och gosa och ha snökrig och brottning...men just nu, just idag är jag lite smått trött på denna kylan. Inte allra minst för att jag varje morgon ska behöva gå ut en kvart tidigare bara för att behöva skrapa bilrutorna. Tur jag har en hjälpsam son som gör så gott han kan....hihi. Dock försvinner inte isen från rutorna, men vad gör väl det? Tanken som räknas och tacksamheten.

Idag har jag stängning på jobbet och sen ska jag ut i mörkret hem på en hal och snöig väg *vill inte vill inte*.. Theodor ska vaccineras omgång nummer 2 idag. Ida & Ville följer med till vårdcentralen. Se hur han mår i morgon. Barnen på mitt dagis blev hemma idag pga av sprutan och feber med den.. *Peppar peppar*. Jaja...Vi får se.

Tjipp o hej!

2 kommentarer:

ღ MolnTuss ღ sa...

ღ Jag blev helt såld på mina Rosa..vill ha Röda,vita ja gud alla färger hahaha ! Super sköna e dom ju *Glad* Jag e oxå trött på detta väder bläää!

Kram ღ

Emmelie sa...

Håller med dig! Längtar till våren och mammaledigheten och conversen! :-) Nga nya par måste även in i min skohylla. Har bara vita, svarta och röda än så länge! :-)