tisdag 5 januari 2010

Måndag

Tjolahopp!
Snart läggdags för mig men jag hade sån energi i kväll att jag tänkte bakat bullar 22.30 haha.. men Ida stoppade mig och jag tog ett varmt bad istället och efter det byggde jag ihop lite lego åt Theodor som han fick i julklapp. Bla. en stadsbuss + busshållsplats, en cykel-och skateboard- affär + pizzeria. Så blir han glad nästa gång han kommer och kan leka med det :-)
Idag efter jobbet gick jag en promenad med Ville och funderade på inredningar i vårt hem. Jag är så glad att vi har samma stil och aldrig (nästan aldrig) behöver tjaffsa om vem som har finast stil hihi. Nu är vi inne på köket lite grann... Letar efter ett avlastningsbord mot väggen i kanten att ha våra laptops på. Hittade ne vit högblank på Ikea som jag spanat på länge..men 3 papp för den känns lite saftigt, så vi letar vidare.

Sen i killarnas rum ska vi köpa hyllor att sätta längs med väggen lite högre upp så Theodor kan ha bla. sina legobyggen där. det går fort till Ville börjar krypa och då är det kört med allt bygge man gjort haha. Annars är vi nöjda med deras rum. Vi längtar just nu bara efter ett hus!
På söndag rullar bilen till Ge-kås i Ullared så då blir det lite shopping. Alltid lika kul att åka dit.
Har lite på listan som behövs men så vet man ju att det alltid dimper ner ett och annat mer än det också. Ska i allafall spana på ett par skrillor till Theodor och sen lite bra-ha saker till Ville + en balansplatta till wii-spelet. Sådant är ju bra mycket billigare där.

Ville har greppat tag i saker nu. han låg och viftade med sin nya skallra han fick av kusinerna i julklapp och världens leende kom. Han vet nog inte vart ljudet kom ifrån och att det var han som höll den haha...men när han höll i den och viftade så bara log han.
Ja, snart är killen 3 månader! Då är vi i Sthlm så då får vi väl fira med en liten kaka hihi.
Mamma med nybadad liten groda
Handen är mumsig. Den är där mesta delen av dagarna :-)

Kramar om sin skallra så ingen tar den ;-)



Natti natti


Inga kommentarer: