tisdag 12 januari 2010

Kärlekslista och utmaning


Hur är det med kärleken?



1. Vad fick dej att falla för din kärlek? Hennes ögon och leende samt hennes busfnittrande och hennes ömhet och goshet.

2. Vad är det mysigaste ni gjort själva? Hmm...mycket! Men London-resan var nog på topp.

3. Hur länge har ni varit tillsammans? Den 13 april har vi vart tillsammans i 2 år.

4. Kan ni prata om allt? Ja, det tycker jag vi kan.

5. Vem är känsligast? Jag.

6. Vilka speciella datum har ni? Ihop den 13/4-08 och förlovade 2/5-09

7. Kom du ihåg vad din kärlek hade på sej första gången ni sågs? Nej faktiskt inne. Var nog så hypnotiserad av hennes ögon haha

8. Har ni samma stil i klädsmak? Ja, när det gäller baggystil.. men sen gillar hon lite mer klänningar o sånt på sig och hon är söt i det...men inte jag haha

9. Har ni samma smak i inredning? Ja, tack o lov :-)

10. Vad är din kärleks favoriträtt? Hon älskar egengjorda klyftpotatis & kyckling.

11. Vad är din kärleks favoritgodis? Rött smågodis och marabou...men det tål hon inte (laktos).

12. Din kärleks favoritfärg? Rosa och vitt tror jag minsann. Rosa skinnhandskar var det senaste inköpet hon gjorde *ler*.

13. Firar ni alla hjärtans dag? Ja, det är klart!

14. Firar ni mor/farsdag? Ja, vi firar mors dag.

15. Firar ni fettisdagen? Firar och firar....den där semlan kommer nog hem hit fler ggr än just den dagen haha. Jo, vi firar den får jag nog säga då :-)

16. Firar ni era speciella datum? Ja, alltid på något sätt. En liten tripp någonstans, blommor eller en present.

17. Vem av er är den som vill mysa mest? Lika är vi där.

18. Om ni har två duschar å båda ska duscha, tar ni en varsin eller delar ni? Vi delar så klart.

19. Blir du sur om din kärlek skulle välja att duscha själv? Ja om det gäällde för alltid haha... Men ibland går det snabbare om man duschar själv. Evighet annars för då börjar man skrubba ryggen och massera händer och axlar.. inte lyckat om man har bråttom *s*.

20. Har ni samma vänner? Ja, de flesta iaf.

21. Är ni alltid på samma fester? Ja, nästan alltid.

22. Har ni samma favorit på systembolaget? Inte riktigt. Ida vill hellre ha öl el rött vin & jag tar helst cider....eller vitt vin.

23. Vem vill oftast? Oftast vadå ;)

24. Vem bestämmer mest? Vi bestämmer lika mycket tror jag minsann.

25. Bråkar ni ofta? Inte bråkar direkt..utan isf småtjaffs.

26. Går bråken över fort eller är någon av er långsint? Dem går över fort..pga av att vi är för gosiga för att vara från varandra med kramar och pussar haha.

27. Vem tjänar mest? Nu jag...men är Ida inte mammaledig, så tjänar hon mest.

28. Har ni gemensam ekonomi- alltså ihopslagna pengar? Vi delar lika på allt.

29. Vem unnar sig oftast kläder? Ida till sig själv och jag till barnen haha. Älskar att köpa barnkläder. Ibland kommer hon hem med något till mig också :-)

30. Vilken sida sover du på? Sängen står i mitten så...? Men vi ändrar lite sitt som tätt.. ingen speciell plats.

31. Delar ni täcke? Ja...vi delar nästan andetag också tror jag haha.

32. Vem bäddar sängen? Oftast Ida eftersom hon går upp sist.

33. Vem tvättar? Båda, men oftast Ida nu när hon är mammaledig.

34. Vem lagar maten? Nästan alltid Ida...hon är hemma och hon lagar godast :-) Jag bakar ;-)

35. Vem städar? Båda.

36. Vem diskar? Båda.

37. Vad har din kärlek för skostorlek? 38,5/39

38. Vad har din kärlek för klädstorlek? M/L nu men hon tippar nog på S till sommaren.

39. Har ni samma intressen? Ja..foton, scrapping, inredning och mysiga utflykter.

40. Vem kör oftast då ni är iväg? Jag. Vet inte varför..det bara blir så. Kanske för att jag älskar att köra bil och andra motordrivna saker :-)

41. Hur ofta säger ni att ni älskar varann? Vet inte men i många sms och samtal per dag + när man är hemma. Det kan man aldrig få nog med att varken ge eller få *ler*.

42. Vad gör ni för att visa varann kärlek? Oj... Vi visar nog kärlek 23 av 24 timmar på ett dygn om vi båda är lediga. Vi är väldigt kärleksfulla och på lika villkor. Sen om det är helg tar jag Ville på morgonen så Ida kan få sova ut..eftersom hon är vaken alla andra nätter när jag får sova.

43. Tar ni er tid att bara vara ni två ibland? Ja, det tycker jag vi är väldigt bra på. Vi har haft barnvakt till Ville ett par timmar så vi har faktiskt sedan hans födelse både vart ute och ätit och varit på bio.

44. Vad läser du och din kärlek helst? Ida läser helt någon bok eller numera förädratidningar, precis som jag gör...Mama och Vi föräldrar är nog mina favvisar. Living också :-)

45. Badar ni badkar ihop? Ja, ganska ofta. Ibland själva och ibland med Ville också.

46. Vad saknar du? Just nu saknar jag att vara hemma med Ida & barnen som jag var innan när Ville var nyfödd. Jag tycker det är jobbigt att vara från dem hela dagarna.

47. Har ni nån gemensam tatuering? Nej, det har vi inte.

48. Kommer ni leva ihop resten av livet? Det vet man aldrig men det hoppas jag. Vi båda vill det så man får väl kämpa för det och hoppas att det blir så..

49. Har ni samma smak i filmval? Vissa filmer. Stig Larsson i allafall. Jag älskar Beck & Wallander medan Ida har svårt för Wallander..men hyr dem ändå för min skull..*ler*.

50. Går ni på toaletten ihop? Ja ibland..men hemma har vi två toaletter om det är brådis i brallan haha.

51. Vad älskar du mest hos din kärlek? Hennes ömhet och att hon visar så enormt mycket kärlek. Hon gör en bortskämd ibland. Att vi är så lika i sättet och bryr oss om varandra och försöker göra allt för varandra...precis så som det ska vara i ett kärleksfullt förhållande.


Inga kommentarer: