tisdag 12 januari 2010

Hipp som happ och lite här och där

God middag!

Mätt i magen efter en hemmagjord pyttipanna med potatis, morötter, kyckling och schnitzel. Mycket gott!
Nu har jag rast och snart är även den slut. Pratade med min lilla fru nyss och vi pratade lite om barnens rum. Vad att göra? Hur att göra? Jaaa, det är mycket förvaring som behövs i ett barnrum (och andra rum också för den delen). Förvaring får man aldrig för lite av.
Så hyllplan ska upp längs med en vägg på högre nivå, så T kan ha sitt legobygge där bla.

Ja, vi får väl klura lite i kväll :-) KUL! *hihi*.

Idag har det kommit mer snö. Vill inte! Nu är jul & nyår över så nu vill jag ha sol och blå himmel. Ja, kallt kommer det ju vara ett bra tag till...men lite sol hade väl inte skadat. Eller?

Igår bokade vi en hotellnatt i Göteborg under alla hjärtansdag helgen. Jag gav en natt till Ida då vi blev tillsammans. En sådan där smartbox som jag tycker är superbra! Och den har vi inte (hunnit) utnyttja än och den går ut den 28/2 såg vi...så vi bokade en natt och vad passar inte bättre än att få göra det på alla hjärtans dag då *ler*. Nu till helgen blir det ju Stockholm också. Ska bli jättekul! Jag fasar bara för tågresan upp. X2000 och jag mår illa bara jag tänker på det. har köpt Postafen (åksjuktabletter) nu i allafall så jag hoppas dem hjälper, så det inte blev som sist när jag åkte med barnen och kräktes i en påse i passagerargången ståendes över en sittandes Theodor som snällt ville läsa sin nyköpta tidning för mig. Stackars liten....men mest synd tyckte jag (och han) det var om lilla mamma - MIG! :-)

I kväll har jag bokat mig själv till att efter mitt box.och styrkepass köra hem, duscha, äta och seeen vill jag fixa hemma. Städa och plocka undan. Messade redan till Ida i morse att jag ville göra det så hon kunde vila idag och bara slappa....men nej då, nu när jag ringde med till henne hade hon städat, dammat, dammsugit och rengjort toaletten.. Lilla hjärtat mitt... Du skulle ju VILA! *s*.

Jaja......Nuuu ska jag ut i snön och vagga barn i vagn *mysigt*.

Kram på er!

2 kommentarer:

Lina sa...

tänk på att man kan bli sjukt trött av postafen, ja somnar av dom haha de e som sömnpiller på mig

Carola sa...

Haha...ja man blir trött hihi..men i sthlm finns så mycket att titta på så där kommer jag nog bli pigg igen *s*.