torsdag 14 januari 2010

Hufvudstaden idag

Good morning!

Torsdag idag och en ledig dag. Ja, både idag och i morgon faktiskt :-)
För idag åker vi till Stockholm och myser lite med vänner och bara njuter av tillvaron... Alltid mysigt att komma upp till Sthlm och vandra i stan, se alla underbara hus och känna att man inte hänger med i storstadsstressen utan bara går lugnt över det där övergångsstället eller står och hänger till höger i rulltrappan så alla andra nissar kan springa förbi för att inte missa tuben... Ja, det är skön avkoppling ibland... Bara får vara i en annan stad och se annat än vardagen. JAG (och Ida) njuter av det. Men alla är vi olika.

Vi ska idag i allafall möta upp Annica och Isabella. Annica & jag är gamla barndomsvänner sedan lågstadiet och hon bor numera i Huddinge med sin familj. Det ska bli mysigt att ses igen. Vi träffades sist i oktober då hon var här nere och hälsade på. Så nu ska hon också få se hur stor Ville har blivit sedan dess.

I morgon ska vi bara vandra runt på stan och ja, jag har mina favoriter där upp som man bara måste in och titta i...*ler*. Bla, hela Åhlens (men mest barnavdelningen i källaren) och lite butiker inne i Gallerian. Innan gillade jag alltid designtorget och gör än....men nu känns det lite lyxigt att ha den butiken så nära som i Malmö.

Sen i morgon kväll ska vi bara avnjuta kvällen på Lidingö hos Idas vän Linda och hennes sambo Jonas. Jag har propsat på att jag ska få gå en långpromenad och kolla på alla fina (dyra) hus hihi. Åhh...älskar att kolla på hus!
Ja, kameran är med så klart...så njut över helgen så lovar jag att ta en update med bilder när vi är hemma igen och tiden finns en kväll. För på sändag kommer Theodor och sen är det full fart hihi. Hela familjen samlad *varm i hjärtat*.

Nä, dax att ta åksjukepiller, äta liiiite frukost och fixa det sista med packningen.

KRAM från Lolis

1 kommentar:

Agge sa...

Hoppas ni får en härlig mysig & underbar vistelse.
Njut!

Kramar från oss